Gå til innhold

Innkallelse ti UL !

Anbefalte innlegg

I dag kom innkallelsen til ordinær UL. Hadde håpet det skulle bli før jul, men det blir 5 januar. Den som venter på noe godt osv.... Det blir så spennende! Forrige gang ble jeg "borte" i systemet, så jeg fikk ingen innallelse, bare beskjed på vanlig JM kontroll at vi skulle møte på sykehuset en time senere, så da fikk vi liksom ikke bygd opp forventningene. Men nå får vi det.

Var på sykehuset med lille tulla i dag også. Hun skal operere omtrent på samme tid. De sa seks til åtte uker, så da regner jeg med det blir over nyttår. Jammen skal alt skje på en gang. Ja, ja. Da blir vel alt bare rosenrødt etter det får vi tro...?!

Lykke til alle dere som er i prøvefasen nå. Det er ganske mange nå. Spennende!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Regnbuemor!

Så spennende med UL!! En liten ekstra julegave sånn ut på nyåret er jo ikke å fornekte...;)

Vi var på UL på sykehuset i går for å sjekke morkakens plassering og alt var heldigvis i skjønneste orden. Lillejenta lå til og med med hodet ned og hadde visst gjort seg ganske så klar. (Og det er i og for seg jeg også) Bare hun ikke kommer for tidlig så......

Har du kjent liv ennå da? Det synes jeg er det beste med å være gravid.

Lykke til videre i svangerskapet!

Hilsen en som begynner og puste ganske så tungt;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/#findComment-7122585
Del på andre sider

Hei. Nei, det blir bra og spare noe til etter jul også!

Så bra at alt var bra! Det kan jo skje at dere får et jul/nyttårsbarn. Termin er vel + - to uker....? Hi, hi..

Jeg har ikke kjent liv ennå. Jeg tror noen ganger jeg gjør det, men det er bare det at ting forandrer plass inni der og da kjennes f.eks luft annerledes ut nå. Jeg kjente liv tidlig sist, så det kan komme om et par uker. Er tolv uker til søndag. Endelig er da 1. trimester over.

Tenkte faktisk akurat på deg. Hadde tenkt og skrive. Noen mennesker her inne blir man mer nyskjerrig på enn andre. Og jeg har fått inntrykk av at du er litt lik meg selv. Ikke sånn på mange plan, det kan jeg jo umulig vite. Men i allefall med det der og være forberedt. Da vi skulle ned og "lage" lille jenta vår så var jeg ikke her inne. Det eneste vi hadde og gå etter var en repotasje i Blikk. Vi måtte virkelig drive detektiv arbeid, og var veldig godt forberedt. Og det samme gjalt forberedelser til fødsel. Jeg leste alt jeg kom over. Var på fødselsforberedende kurs, og hadde alltid forberedt spørsmål til svangersskapskontollene hos jordmor. Det ga meg masse trygghet. Men det skal sies at jeg fikk meg et sjokk, og opplevde at noen ting her i livet kan man ikke lese seg til, eller forberede seg til helt 100%. Men det gikk nå bra alikevel i og for seg.

Jeg ønsker dere masse lykke til.

Med hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/#findComment-7127877
Del på andre sider

Hei Regnbuemor!

Enig med deg, det er faktisk ikke alt man kan forberede seg til uansett hvor forberedt man er. Og det kan være litt befriende det og.

Gratulerer med vel overstått 1 trimester! Jeg husker selv hvor godt det var å være ferdig med 12-14 uker. Trodde også at kvalmen skulle gi seg, men den varte i 5 måneder..... Nå er det halsbrann og tett nese som har avløst.

Akkurat nå har jeg vanskelig for å forstå at mange av mine venninner har kommet seg gjennom 2 og 3 svangerskap. Og jeg som bare har hatt et gjennomsnittlig svangerskap, er ganske lei nå. Savner å puste vanlig igjen og er så lei av og ikke få sove. Når jeg har født, har jeg ihvertfall en god grunn til å være våken mange timer hver natt....., men nå......nei, synes det er slitsomt og frister ikke til gjentakelse. Men som du sier, det er absolutt verdt det, og vi må jo bare være glad og takknemmelig for at vi har blitt gravide. Det er mange nok her som strever.

Sov du dårlig med førstemann den siste tiden?

Kos deg inn i 2 trimester. Tiden går jo heldigvis fort.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/#findComment-7159594
Del på andre sider

Takk, takk. Jeg haaaaaater og være kvalm. Stresser mye på jobben nå, og spyr i blomsterbeddet hver morgen. Grrr....

Halsbrann er ikke bedre nei. Uff. Jeg knasket link eller noe liknende sist. Men det i seg selv er kvalmende da så....

Jeg sov veldig dårlig faktisk. Helt til min kone fant ut at hun skulle bygge meg en terrasse bolig på bin side av sengen. Vi bygde meg opp med gjestemadrass og puter bak, og så satt jeg og sov. Det fungerte ganske greit igrunn. Jeg har lest et sted at det er slik at kroppen vår gjør dette mot oss, fordi vi skal bli forberedt på våkenetter. Sånnt sprøyt! Det er jo nå du trenger hvile. Og med det sagt så må det nevnes at vår lille snille jente sov nesten hele natten i egen seng på eget rom fra 6 uker! Det var deilig det!!!

Du får prøve deg frem, kanskje finner du noe som hjelper deg litt nå på slutten. Snart er det over og da vil du med tid og stund bare huske det idylliske, og kanskje til og med ønske og gjøre det igjen:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/#findComment-7164918
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for gode råd. Jeg må nok etterhvert begynne å halvveis sitte og sove jeg også.

Vi har bestilt UL i uke 36 for å se om ungen har utviklet seg som den skal. Har snakket med gynekolog og jordmor og begge kan bekrefte at SF-målene ikke nødvendigvis antyder noe om at babyen tar til seg næring. Dvs at magen og livmoren kan vokse og gro og alt kan virke normalt, uten at ungen vokser. Derfor vil vi at legen skal ta mål av ungen så sent i svangerskapet....også er det jo koselig å ta en titt da ;)

Håper at du ikke er kvalm altfor lenge da..... Må være ganske slitsomt når du har en liten en fra før.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7100262-innkallelse-ti-ul/#findComment-7184116
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...