Gå til innhold

Hjelp! Kiropraktor i Oslo?

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden fikk jeg diagnosen bekkenløsning. Ble henvist til fysioterapeut, og det var greit nok, men følte ikke jeg ble mye bedre. Litt tilfeldig var jeg hos kiropraktor i Trondheim, og han fant mange låsninger i bekkenet i tillegg til bekkenløsningen. (Visstnok veldig vanlig, så absolutt verdt å sjekke ut for dere andre med bekkenløsning!). Var der to ganger, og ble nesten god som ny!:) Men nå er det halvannen uke siden, og jeg har begynt å bli verre igjen. Faktisk klarer jeg ikke å reise meg fra sofaen (prøvde nettopp)! Så her må jeg sitte noen timer til mannen min kommer hjem...

Ble kanskje litt rotete dette, men problemet er altså at jeg bor i Oslo, og jeg tror jammenmeg at jeg må finne en kiropraktor som er litt nærmere enn Trondheim... Noen som har tips? Gode erfaringer hos en eller annen kiropraktor i forbindelse med bekkenløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7099676-hjelp-kiropraktor-i-oslo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner flere som har brukt klinikk for alle på majorstuen, og vært fornøyd med det. Koster 280 kr for 15 min behandling.

Sliter selv med bekkenløsning med gangvanker, må nok ty til krykker nå for og komme meg gjennom de siste 8 ukene av svangerskapet. Går til fysioterapeut 1 time hver uke. Synes det hjelper ganske godt på, men det er jo vondt. Har gjennom samtale med PT og Fysio blitt anbefalt ikke og benytte meg av kiropraktor.

Problemet er at kiropraktor knekker opp og løser problemet der og da, men gir ikke noe varig løsning. Man blir "avhengig" av behandlingen, og for at at skal hjelpe må man fortsette behandlingen ca. en gang i uken. Kjenneer folk som har måtte forsatt og gå til kiropraktor i 1 1/2 år etter fødselen.

Dersom man derimot klarer og pine seg gjennom graviditeten er sjansene store for at man etter fødselen blir raskere frisk igjen.

Invester heller penger i treningsveiledning etter fødselen og tren opp bekkenmusklene. Det lønner seg i lengden :-)

Tusen takk for et langt svar!

Det er så mange meninger ute og går når det gjelder bekkenløsning, så det er ikke godt å vite hva man skal tro... I mitt tilfelle var det i hvertfall helt nødvendig å få kiropraktor-hjelp, det hadde nemlig låst seg helt.Klarte ikke å stå på beina omtrent...

Nei, det er veldig vanskelig å vite hva som er lurt å gjøre, og det er vel sikkert individuelt også. Noen har plager som sikkert er mest bekkenløsnng og noen har mer bekkenlåsning. Men kiropraktorene mener jo i hvertfall å ha god erfaring med faktisk å kunne fjerne plager som er bekken- og svangerskapsrelatert.

• 2 uker senere...

Jeg er litt treg på avtrekkern, så du har kanskje funnet en flink kiropraktor i Oslo allerede....

Men på "Klinikk for Alle", like ved t-banestasjonen på Majorstuen har de en kiropraktor som heter Marianne Kriken og hun har spesialisert seg på gravide og spedbarn. Hun er kjempeflink og søt som bare det!!! Koster 500,- for første konsultasjon og 280,- for de neste. Men det er verdt hver krone! Og så føles det betryggende at hun virkelig kan dette med gravide pasienter... Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...