Gjest Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Lurer litt på dette? For det er så mange som steiler her inne når noen skriver at de legger babyn i senga i stedet for å bysse den i søvn, og at babyn da naturligvis gråter...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Tror det er forskjellig oppfattning av skrikemetoden jeg. Vi lar henne ikke skrike seg i søvn, om hun suttrer (hører forskjell på suttring og gråting) så lar vi henne ligge i senga uten og gå inn, gråter hun går vi inn, legger henne ned (om hun sitter eller står i senga) gir henne smokken, pakker dyna rundt henne sier med rolig stemme at nå er det natta og går ut, og slik holder vi på til hun sovner, begynner heldigvis gå seg til nå da. Men er en metode der man bare lar barnet gråte og gråte, men den metoden blir feil for min del.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Enig. Det er ganske likt slik vi gjorde det også, og nå gråter eller sutrer han nesten aldri. Jeg legger heller ikke skjul på at vi brukte denne metoden for å lære han å sovne selv, for det har funket strålende og jeg har ikke dårlig samvittighet, for jeg har ikke gjort noe som skulle tilsvare det syns jeg. Men jeg skjønner at noen ikke vil gjøre det slik, og det er helt i orden for meg
Guttemamma til tusen :) Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 dette har jeg også begynt med!! det går på hlsa løs her om jeg skal fortsette å stte med sengaog bysse, synge og underholde helt ti han sovner... etter 2-3 timer!! han symter bare i senga, og jeg går inn til han hvert femte til tiende min og stryker han over håret, gir han sutten og kysser han på panna! skjønner jo fort om han gråter for noe som ikke er som det skal! ting her har foresten forbedret seg netraktelig etter vi begynte med dette (ps!! en ting jeg har funnet ut som er viktig samtidig med denne "metoden", gjør det samme når h*n legges om dagen.. før pleide jeg å rugge på vogna til han sovna..men etter han må "klare seg selv" på dagen også virker det som han virkelig har skjønt hvordan han skal finne søvnen selv)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå