Mamma'n til Julian Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Gleeeder meg så mye til jul og julematen. Pinnekjøtt er det beste jeg vet..og så spiser man det så sjelden...MEN...det er jo ikke like godt uten kålrabistappe...og det er jo ikke anbefalt å spise det når man ammer...Har jo ikke lyst å venne den lille på flaske bare på en mnd tid...så da får jeg vel tenke på baby da...selv om jeg vil ha KÅLRABISTAPPE;O/ Ehm..hehe
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 kålrabistappe SKAL jeg ha....et måltid for babyen på flaske må vel kunne gå an... herregud...jul uten kålrabistappe??????åh nei.......her skal det pumpes og spises god mat:) hehe....
Mamma'n til Julian Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Ja....vi må val være litt egoistiske? Heh...unne oss noe...jeg mener...det skal vel feires at vi har fått oss et nytt familiemedlem!?
Mamas Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Det er mye som ammende er anbefalt å holde seg unna, men dette er jo svært individuelt. Jeg spiste absolutt alt i forrige sv skap, og hadde ingen skrikerunge som følge av det. Til og med fårikål gikk ned, uten at det ble kolikkplager av den grunn. Andre kan ikke ha løkpulver i en gryte en gang. Det er vel bare å prøve seg fram litt forsiktig og bli positivt overrasket når det går bra!
Blinkimom Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg engstet for at jeg ikke skulle få nyte julematen i år, så vi tjuvstartet og hadde pinnekjøtt MED kålerabistappe i helga...
mamman til nyttårsbarn Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Alt med måte sier nå jeg, om du spiser litt kålrabistappe så skal du ikke bekymre deg av den grunn. Babyen tåler jo litt, tenk på hva alt som du egntlig skal holde deg unna-kan ikke spise noenting egentlig da (melkeprodukter, egg, skalldyr, sitrusfrukter, etc.)
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #7 Skrevet 16. november 2006 Jeg kunne spise så mye kål jeg orka, men et lite glass brus - og ungen fikk mageknip.... det er veldig individuelt, men for et så spesielt måltid så tror jeg nok jeg ville gått for pumping og flaske for ikke å ødelegge julefreden verken for mor eller barn.
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Du kan jo bare pumpe melk dagen i forveien. Brystmekl holder seg jo 2 dager i kjøleskapet!
åsså jeg da :=) Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Er enig med deg over her som sier alt med måte min søsters råd var å holde seg unna ting du ikke er vant til, så jeg spiser surkål og kålerabistappe for harde livet nå herder babyen
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 kanskje derfor det gikk bra med meg og kål da jeg ammet? Jeg har nemlig hatt kick på all slags kål i begge svangerskapene... rosenkål, surkål, kålrot, kålrabistappe, hodekål osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå