Gå til innhold

Kan jeg ta ekstra betalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden som dagmamma. Jeg har tre barn, min egen sønn på 5 mnd, ei jente på 4mnd og broren hennes på to år.

Jeg får 4000 i mnd for de to søskenene, noe som går greit siden jeg ikke betaler skatt og får litt fødselspenger.

De siste ukene når jeg har vært ute med alle tre har jeg funnet ut at det er mye mer lettvint å amme alle tre, enn å skulle ha med flaske til jenta og matpakke til gutten. Melk har jeg mer enn nok av, så sånn er det ikke noe problem.

Tror dere jeg kan kreve å få mer betalt siden barna får mine edle dråper? Amming er jo absolutt å anbefale, så jeg synes kanskje det er verd noen kroner ekstra i mnd. Jeg tenkte å foreslå 500. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du deres barn?

Vet de om det?

Skrevet

Nei, jeg har ikke sagt det. Vil jo ikke at de skal tro at jeg kommer til å fortsette å gjøre det gratis da!

Skrevet

Spørs hvor glade de blir for at du ammer deres barn da... Det er sånt man ikke gjør uten å ha snakket med foreldrene først! Blir veldig feil å amme ei 4mnd gammel jente som ikke er din egen,og en på 2 år trenger absolutt ikke pupp lenger. Selv om det er enkelt er høres det veldig feil ut i mine ører hvertfall.

Selv hadde jeg blitt pase sinna hvis noen andre hadde ammet gutten min.

Du er dagmamma for barna og får betalt for det,da syns jeg du burde gi barna den maten foreldrene enten sender med eller sier de skal ha.

Skrevet

Får håpe det er kødd ja,kan ikke si jeg har sett det nicket til HI her før hvertfall..hehe

Skrevet

Kan ikke se at det er noe galt i å amme et barn på 4 mnd!

Avtalen med foreldrene er at jeg skal sørge for maten, og det gjør jeg jo.

Spørsmålet var om dere synes 500 er passe?

Skrevet

Nei, 500 er ikke passe.

Det er passe å slutte med det du driver med, hvis dette er seriøst da.

Å sørge for maten betyr nok neppe det samme i foreldrenes øyne som i dine.

Skrevet

hadde dette vært mine barn hadde jeg vært rasende!!

Håper virkelig dette er et kødde innlegg..hjelpes

Skrevet

Hehe, først tenkte jeg at du måtte jammen være glad i jobben din siden du passer to barn for 4000....men så leste jeg videre, og det var jo en morsom vri:-) Velger å tro at dette er en morsom spøk ja....

Skrevet

Du kan jo finne ut hvor mye sykehusene betaler for liter´n når de kjøper morsmelk da, og så regne ut fra det hvor mye ekstra du bør ha ;)

Skrevet

Ja, og så kan du bare legge ved giro i sekken så slipper du å ta det direkte...i tilfelle de tar det ille opp mener jeg:-)

Skrevet

dette bare må være en spøk... hadde min dagmamma ammet mitt barn hadde jeg saksøkt henne... Særiørst??-... fysj!

Ble faktisk fryktelig skeptisk til dagmammaer... kan aldri vite hva de gjør når vi overlater barna til de...:(

Skrevet

Syns giro var en god idé! Eller kanskje sånn klippekort på melk, som vi hadde på barneskolen...? Kjøpte ti klipp for x kroner...hehe.

Skrevet

Ja, syns jeg ser damen i parken....tre unger på fanget, og tunga rett i munnen når det skal stemples for de dyrebare dråpene hennes. Penga først liksom:-)

Skrevet

hva slags syk spøk er dette???? isj isj isj...

Skrevet

Dette er bare tull. Fordi:

- det er veeeldig få i Norge i dag som sender ungen sin til dagmamma bare 4 måneder gammel!!

- INGEN dagmamma nøyer seg vel med bare 2000 kroner per barn (fulltid)!!! "Vanlig" pris er gjerne ca 5000 per måned per barn. Greit at søsken får søskenrabatt, men.... (og når man vurderer å ta ekstra betalt for å amme andres unger, da rimer det ikke med at man bare tar 2000 per unge på fulltid!)

- GANSKE FÅ har melk nok til 3 barn (selv om ens egen unge bare er 5 mnd)

- VELDIG få vil være dagmamma for TO ANDRE når ens eget lille nurk bare er 5 måneder gammel.

- IKKE MANGE som vil amme andres unger (og ER det så mye enklere å amme alle tre etter tur, i stedet for å la toåringen få spise sin matpakke for seg selv)

Natt- og dagmamma!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...