Gå til innhold

tannpuss! (1-åring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte pusser dere tennene dems? gir dere fluortabletter?

lillegutt hater å pusse tenner, men vi får pusset dem skikkelig til kvelds. leste et sted at man enten burde pusse både morgen og kveld med fluortannkrem eller en gang om dagen+fluortabletter. hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pusser morgen og kveld med fluortannkrem og gir fluortablett på kvelden.

Skrevet

Vi pusser morgen og kveld med fluortablett. Me nhan nekter som oftest å pusse, så detblir så som så med den tannpussen... Vi gir fluortablett i tillegg.

Skrevet

Pusser så godt vi kan (det går bedre for hver uke) morgen og kveld. Met fluortannkrem. Fluortabl. venter vi med til fylte 2 år. Anb. av tannlegen og helsesøster. Gutt 15 mnd.

Skrevet

oki:) sambo var på apoteket og spurte om fluortabletter idag, men de anbefalte oss å vente til lillegutt er stor nok til å forstå at han skal tygge eller suge på den, ellers kan de få den i vranghalsen.

skal begynne å pusse morgen og kveld i stedet, og vente et års tid med fluortablett, eller til vi har vært hos tannlegen i beg. av desember. takk for svar!

Skrevet

Jeg putter fluor tabletten i munnen min og deler den i to før jeg gir den til han. Da ser han at den skal tygges og han knasker i vei!! Lettere å tygge den for dem når den allerede er delt i to. Han skjønte tegninga fra første dag. Han er 13 mnd

Skrevet

Vi pussar m/fluor kvar kveld, og som regel kvar morgon etter frukost. Av og til går det i gløymeboka.

Får ikkje fluortablett. Han skjønar ikkje det med å suge på ting, og så han han berre 6 framtenner, så eg trur ikkje han vil klare å tygge dei heller. Ventar til han blir litt større.

Skrevet

Pusser morgen og kveld med fluortannkrem. Bruker ikke fluortablett i tillegg da dette blir for mye fluor for små barn.

Har aldri hatt problemer med å pusse tennene hans,og det skyldes nok at han i steden for bitering fikk en tannbørste (den med biteringskaft) da han begynte å klø i gommene. På den måten fikk han et positivt forhold til tannpuss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...