Tredjemann på vei :D Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 hvor ofte pusser dere tennene dems? gir dere fluortabletter? lillegutt hater å pusse tenner, men vi får pusset dem skikkelig til kvelds. leste et sted at man enten burde pusse både morgen og kveld med fluortannkrem eller en gang om dagen+fluortabletter. hva gjør dere?
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Vi pusser morgen og kveld med fluortannkrem og gir fluortablett på kvelden.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Vi pusser morgen og kveld med fluortablett. Me nhan nekter som oftest å pusse, så detblir så som så med den tannpussen... Vi gir fluortablett i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Pusser så godt vi kan (det går bedre for hver uke) morgen og kveld. Met fluortannkrem. Fluortabl. venter vi med til fylte 2 år. Anb. av tannlegen og helsesøster. Gutt 15 mnd.
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2006 oki:) sambo var på apoteket og spurte om fluortabletter idag, men de anbefalte oss å vente til lillegutt er stor nok til å forstå at han skal tygge eller suge på den, ellers kan de få den i vranghalsen. skal begynne å pusse morgen og kveld i stedet, og vente et års tid med fluortablett, eller til vi har vært hos tannlegen i beg. av desember. takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Jeg putter fluor tabletten i munnen min og deler den i to før jeg gir den til han. Da ser han at den skal tygges og han knasker i vei!! Lettere å tygge den for dem når den allerede er delt i to. Han skjønte tegninga fra første dag. Han er 13 mnd
Ranveig R Skrevet 16. november 2006 #8 Skrevet 16. november 2006 Vi pussar m/fluor kvar kveld, og som regel kvar morgon etter frukost. Av og til går det i gløymeboka. Får ikkje fluortablett. Han skjønar ikkje det med å suge på ting, og så han han berre 6 framtenner, så eg trur ikkje han vil klare å tygge dei heller. Ventar til han blir litt større.
Rubina Skrevet 16. november 2006 #9 Skrevet 16. november 2006 Pusser morgen og kveld med fluortannkrem. Bruker ikke fluortablett i tillegg da dette blir for mye fluor for små barn. Har aldri hatt problemer med å pusse tennene hans,og det skyldes nok at han i steden for bitering fikk en tannbørste (den med biteringskaft) da han begynte å klø i gommene. På den måten fikk han et positivt forhold til tannpuss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå