Gå til innhold

hva skjer ved første legekontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til legen på første kontroll 19 desmber... da er jeg ca 10 uker på vei...

hva skjer da?

hva gjør legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok blodprøver, sjekket urinen, veide meg, målte blodtrykk, spurte om det jeg ikke hadde fylt ut på helsekortet, + at jeg fikk se lillegutt (selv om vi ikke kunne se at det var gutt så tidlig ) kommer ikke på noe mer

Skrevet

ja tok hun ul altså?

Skrevet

Hos meg var det urinprøve (den må du ta med selv), blodprøve, veiing, utfylling av svangerskapskortet (dvs. en masse spsm) Og gyn.undersøkelse.

Skrevet

Ja, men det er ikke alle legekontor som har eget ultralydapparat...

Skrevet

Tok blodprøver, utfylling av skjemaer... Veiing... Jah, det var vel alt... Hadde en veldig stresset lege som ikke gav seg tid til å snakke med meg omtrent. Tror det er stor forskjell fra lege til lege på hva som skjer på kontrollene ...

Skrevet

Blodprøve, urinprøve og veiing og utfylling av skjema, det var alt her. Hvis jeg var deg hadde jeg bedt om å få høre hjertelyd hvis legen ikke tilbyr det selv. Jeg gjorde ikke det, men vet om en del som får høre det.Ultralyd på første kontroll er uvanlig.

Skrevet

ja, er vel egentlig veldig få som har ul på kontoret, jeg er heldig sånn sett.

men hvis du er i uke 10 er det lite sannsynlig at legen vil prøve å finne hjertelyden. Det skal vist være vanskelig å høre den før uke 16, så de fleste leger/jm velger å ikke prøva så tidlig da den kommende mor bare blir bektmret

Skrevet

hvis han ikke finner den, skulle jeg kanskje lagt til på slytten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...