Gå til innhold

noen som er i samme situasjon??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

først oppdaget at det er en egen debatt side for oss gravide studenter nå jeg... opplagt...;)

jeg lurer på om det er flere som er samme situasjon som meg her? Jeg går andre året på master studiet på BI og har begynt på masteroppgaven min... jeg har termin tidlig i januar og skal ta ut permisjon tre uker før og seks uker etter fødselen. så skal samboeren min ha permisjon et halvt år slik at jeg kan fullføre masteroppgaven min... Jeg vet at dette kommer til å bli kjempe tøft og lurer derfor på om det er noen andre som skal gjøre det samme? kunne være greit å ha noen andre som er i samme situasjon og prate med... jo nærmere fødselen jo kjipere kjenner jeg at dette kommer til å bli. Men jeg tenker som så at det er bedre for babyen vår i det lange løp at jeg gjør ferdig utdanningen min. og så kommer jeg nok til å jobbe mye hjemme og da vil vi jo på denne måten få mye mer tid sammen alle tre (baby, pappa og jeg) enn om jeg skulle vært hjemme og samboeren min jobbet... Men synes allikevel det er veldig vanskelig og kan til tider føle meg som en litt dårlig mor... noen som har noen tanker å dele?

Fortsetter under...

Har termin i februar. Har veid for og imot permisjon i lang tid. Har vel kommet til at jeg vil nye småbarnstilværelsen, og ta permisjon. Samboeren min er også student. I Vårsemesteret kunne han velge mellom å være i halvt års praksis eller skrive oppgave. Han valgte det siste slik at vi får være mest mulig sammen hjemme med babyen. Ville vært kjedelig om han skulle i praksis, da kan han jo ikke bare ta pappaperm. Det er mulig jeg velger å ta et par av eksamene til våren. Har forsøkt å få svar fra lånekassen om hvordan de stiller seg til dette, at jeg bare tar to av 5 eksamener, men får ikke svar etter uttalige forsøk. Skal sende brev per post i morgen om det samme. Er redd de vil anse dette som deltidsstudie og derav gi meg mindre fødselsstipend. hadde jeg strøket til eksamen i vårsemesteret hadde det visstnok ikke hatt noe å si. Kan jo være jeg får en rolig baby, og har overskudd til å studere litt. Det hadde vært det beste! Må uansett studere til slutten av januar. Evt. tenker jeg å lese på egen hånd og ta konteeksamene til neste jul. Men først står tre eksamener for tur før jul. Klarer ikke helt motivere meg med lesinga da, men....

Jeg tar ikke masterstudie, men går siste året på bachelorstudie på BI. Har termin i mars, midt oppi bacheloroppgaven! Jeg håper på å få gjort mye før ungen kommer, også ta permisjon x antall uker for deretter å fullføre oppgaven. I tillegg håper jeg på å kunne ta et par eksamner.. Tror det kommer til å bli kjempetøft, men jeg har heldigvis en samboer som skal vere hjemme frem til sommeren og hjelpe meg! Får bare håpe tiden frem mot fødselen og selve barseltiden går bra :) Føler meg som en "dårlig kommende mor" til tider jeg også, men som du sier, i det lange løp er det kanskje det beste å få utdanningen unnagjort?! Vi har i hvertfall en spennende og hektisk tid i møte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...