Gå til innhold

Fastlegekontroll (Please svar!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle meg hva som venter meg på fastlegekontrollen 6uker etter fødselen? Er så nervøs for den, for jeg vil ikke ha han til å grave "oppi der". Føler meg så stygg med sting og 10 kg for mye, bleik og vablete. Sitter en i deg berømte gynekologstolen? Er jeg helt nødt til å ha denne undersøkelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om du må, men legen tok gu på meg. Men det var kanskje fordi jeg skulle ta en celleprøve. Den jeg tok tidlig i svangerskapet kunne ikke brukes, fordi det kom med så mye blod den gangen. Jeg ønsket en gu, fordi jeg trengte en bekreftelse på at det var grodd fint og at alt var ok. Etter å ha født blir jeg ikke brydd av å sitte i gynekologstolen lenger...hehe..

Skrevet

Du MÅ ikke, men han anbefalte det så veldig at jeg følte jeg måtte. Måtte opp i stolen ja. Er litt guffent, men er veldig glad nå for at jeg gjorde det. Da vet man jo at alt er som det skal!

Skrevet

jeg tok denne kontrollen hos jordmora som fulgte meg opp under svangerskapet! føler du deg mer konfortabel med henne så så kan du velge å gå der!

du trenger heller ikke å gå til kontroll om du ikke ønsker det!

på min kontroll gikk vi igjennom fødselen og hun kjente på magen om livmora var tilbake på plass.. hun spurte også om jeg ville skjekke stingene, og det ville jeg (følte det ikke var som det skulle..men var vist det:O))

ingenting å grue seg til dette!!

Skrevet

jeg var forberedt på gu jeg, men så sa fastlegen min at hun ikke pleide å ta gu på 6 u kontroll med mindre det var noe som talte for det eller at jeg ville det. Så da sa jeg at nei, tror ikke det er nødvendig. Har ikke hatt noen plager så... Men en sjekk for mye er jo ikke skadelig heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...