mcnxbz Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hun kan altså ikke sove uten smokk. Hun ammes 1-2 ganger om natta. Nå er jeg i så underskudd på søvn (har også ei på 2 år med nattmareritt annen hver natt) at lille knøtt må avvennes med nattpupp. MEN da blir vi vel springende ut og inn gjennom natta for å gi smokk...? Så da må vel den bli litt mindre viktig, dvs at hun bør klare å sove foruten den? For jeg har ikke funnet noen metode for hvordan hun skal få fatt i den selv. Jeg synes det blir for hardt å kjøre "skrikekur" for både nattpupp og smokk samtidig.
Bira Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Har du prøvd å tre en klut igjennom smokken? Jeg har en sønn på 8 mnd som er totalt avhengig av smokken sin. Jeg har funnet en løsning som virker bra for oss. Har fem! smokker med klut på som jeg legger rundt hodet hans. Da har han fri tilgang til smokker hele natten.... Kanskje noe for deg også? Tar kanskje litt tid for hun skjønner det, men de lærer fort... Lykke til!!
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Kanskje det er nettopp det som er lurt? Å ta det samtidig alltså, hvorfor ikke prøve for å se hvordan det går? Vanskelig dette, men det er bare å prøve seg frem tror jeg.Det er lurt å legge en plan før du står midt oppi det. For det er ikke så lett å være kreativ og konstruktiv midt på natta, men den hylende unge i hver arm!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Jenta di er blitt så stor at dersom hun må ha tutt kan hun ta den selv. Gjør som en av innleggerne foreslo. Knyt en klut i tutten. Jeg gjorde dette med min jente da jeg var oppe 50 ganger om natta og dyttet inn tutten. Hun var litt over et halvt år da. Gikk et par tre netter før hun skjønte at hun måtte ta tutten selv dersom hun skulle ha den, men etter det har jeg aldri vært inne på rommet hennes for å gi henne tutt Den får hun tak i selv. Tungt de nettene det stod på å lære henne til å ta tutten selv - men det var absolutt verdt det LYKKE TIL MED BEGGE DELER.
mcnxbz Skrevet 16. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2006 Å, takk skal dere ha! Da blir de neste nettene viet til opplæring i å ta smokk selv og dessverre (synes hun nok) slutt på nattpupp. Jeg blir så morgensur, som går utover hun på 2 år, stakkars.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå