Gå til innhold

Fryseforsøk med progestan og progynova

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå i gang med mitt første fryseforsøk etter å ha vært gjennom 3 vanlige IVF før. Denne gangen er det jo litt annerledes siden jeg nå går på progestan og progynova. Progynovaen gjør jo at en ikke får mensen før en slutter å spise dem, og de skal man jo ikke slutte med før man er helt sikker på at man ikke er gravid.

Er det noen her som har vært gjennom et fryseforsøk med samme medisiner og som ikke har blitt gravid ?

Det jeg lurer på er om dere har hatt mensmurringer før dere tok testen?

Kan man forvente å ha mensmurring slik man ellers kan kjenne, når man ikke får mensen pga progynovaen?

Fortsetter under...

Jeg har vært gjennom 2, ruger på det 3 nå.

Jeg har merket på kroppen at jeg ikke har vært gravid, men at mensen har vært på vei.

Selv før jeg sluttet med medisinene.

Nå må det sies at jeg har lært kroppen min å kjenne selv etter alle de årene med prøving.

Medisinene holder slimhinnen på plass, mens resten av "tegnene" går som normalt. Er min personlige erfaring.

Sett bort fra bivirkninger.

Mensmurringer i magen _kan_ også være et tegn på graviditet. :)

Takk for svar :-)

Er det sånn å forstå at du nå er gravid på 3 fryseforsøk?

Og at du dermed har merket forskjell på når du ikke var gravid og nå?

Selv ble jeg gravid på mitt 3 ivf forsøk som var i mai i år, men mistet dessverre i starten av uke 12. Da fikk jeg satt inn to egg, men det var bare det ene som festet seg. Fikk en liten blødning på rugedag 11 om som varte et par dager.

Nå fikk jeg satt inn ett fryseegg og jeg kjente mensmurringer på rugedag 4. Mensmurringen ble borte noen dager og så kom de litt tilbake igjen. De siste dagene har jeg vært "stram" i magen, og ikke så mye murring. Sist husker jeg at jeg hadde ganske sterke mensmurringer på rugedag 13 og 14. Nå er jeg på dag 14, har tenkt å test på dag 16 av praktiske grunner.

Har hatt en god følelse men nå beynner jeg å bli usikker siden mensmurringene ikke er like sterke som sist. Men de som har hatt flere svarngerskap, sier at ingen av dem behøver å være like..

Konklusjonen er at det eneste sikre svaret får man ved å teste :-)

Kan ikke si at jeg gleder meg siden dette er vårt siste forsøk.

Jeg er bare på rugedag 5 enda.

Vært gravid to ganger tidligere. (Jeg merker det på underlivet mitt, gravid/mensen)

Murringer kan bety begge deler det :)

Enten at mensen føler behov for å komme. Eller at et egg har festet seg og vokser.

Det er jo mange grunner til at sv.skap oppleves forskjellig hver gang. Også murringen ;)

Jeg opplever også denne rugingen som litt annerledes en de siste. Er veldig øm over livmoren (akkurat som en liten fot har sparket meg utenfra) så er det veldig stramt når jeg beveger meg. Særlig når jeg røyser meg opp.

Prøver å unngå å tenke på alle "tegn" nå, men -hehe! Den siden av saken kjenner du vell selv ;)

Det kan jo like gjerne være noe så enkelt som at slimhinnen er tykkere en ellers?

Lykke til med testingen!!

*spennende*

Hei!

Jeg har hatt 3 fryseforsøk med Progestan og Progynova og jeg har fått mensmurringer som bivirkning av Progestanen...i tillegg til mange andre typiske graviditetessymptomer...Uten å være gravid.

Ellers har jeg hatt masse "rare" bivirkninger på alle forsøkene....

Jeg tenker som så at det er ingen vits å analysere symptomer. Ikke når man går på Progesteron.....

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...