Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 http://ai.pricegrabber.com/product_images/15776000-15776999/15776616_125.jpg Noen som har slik? Kjøpte en her om dagen. Skulle være fin å bruke for barn som klarte å holde hodet sitt selv. Hadde mine tvil, men kjøpte den likevel. Den er visst bedre for rygg og bekken enn vippestol. Putta jenta oppi. Hun vinglet fram og tilbake og flira og gliste. Hun holder hodet selv som bare det, men kunne ikke for sitt bare liv sitte i denne stolen. Så... er det jeg som er blitt feilinformert eller skal de sitte slik og vingle? Jeg tok henne ut av stolen med en gang og tenkte at "denne venter vi med i noen måneder, gitt..."
-carina- Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Har arvet en slik en... Men så har man jo hørt så mye om at de ikke skal sitte før de kan sitte av seg selv. Så jeg testet den ut i ett minutt, men han sitter ikke i den. Det ene lille minuttet han satt i den, vinglet gutten min også mye frem og tilbake... ) (PS. Gutten min er snart 4 mnd)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 16. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2006 Men på emballasjen står det jo at den skal hjelpe barn som ikke kan sitte selv til å sitte ?
LivetErEnLek Skrevet 16. november 2006 #4 Skrevet 16. november 2006 Alle fagfolk på området fraråder foreldre til å støtte opp ungene til å sitte før de kan komme seg opp og sitte selv. Nå vet ikke jeg hvor gammel barnet ditt er, men jeg ville ikke tro den er egnet til bruk for barn under 6 mnd uansett.
-carina- Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 De jeg arvet den av sa at den var visst anbefalt av helsesøstre og fysioterapeuter, og den er ergonomisk riktig... Det kan jo hende at det stemmer. Jeg er allikevel litt skeptisk, for alle råd går jo på at barn ikke skal sitte før de kan sitte selv. De fraråder jo bruk av vippestoler, husker og gåstoler også før de kan sitte ordentlig. Det eneste som er "lov" er at babyen sitter litt på fanget, og da skal man bytte sitte-stilling på de ofte, visstnok. Men det er jo noe som heter alt med måte. Er jo kanskje ikke skadelig om man bruker det en gang i blant... Gutten min satt jo som din, vinglet litt hit og dit. Men han satt jo fast, så han klarte jo å sitte i den stolen. Jeg tror i alle fall ikke at jeg kommer til å bruke denne mye, men det er jo bare hva jeg tenker... ) Kanskje det er noen andre her inne med erfaring også? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå