IngyThing & lykkeliten Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 er i uke 34..tenkte liksom jeg skulle pakke den sånn, samme dag som jeg dro til sykehuset eller noe jeg..men leser at man burde ha den stående pakket og klar sånn tre-fire uker før temin.. hvor tidlig pakker/pakket dere den?
Mamas Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Det gjør jeg samme dag som jeg drar, bor kun 20 min fra sykehuset, så det er ingen krise om jeg glemmer noe - det tar mannen min med. Dessuten har de apotek på det sykehuset jeg skal føde, jeg kan kjøpe tannbørste der.... Tror mange pakker tidlig litt for å ha noe å gjøre + at noen faktisk bor langt unna sykehuset og hvis det skjer noe akutt er det greit å ha det klart. Men det tar jo ikke mange minuttene så dette stresser jeg ikke med i det hele tatt. Man kan låne det meste på sykenhuset også.
Leola Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 sånn ca 1 uke før gjør jeg klar hentesett til babyen som sambo skal ta med når han henter oss. Pakker amme bh, ammeinnlegg, undertøy og en dress til min bag. Toalettsaker tar jeg når vi reiser.
rødhette* Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Jeg tenkte gjøre klar bagen 3-4 uker før... Iallfall det meste. Er jo en del ting vi skal ha med, som trengs fram til fødsel.. Tenkte iallfall lage en liste over hva jeg trenger å ha med, sånn at sambo kan bruke den hvis han må hente ting seinere hehe.
rødhette* Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 I svangerskapsboka under fars del, står det faktisk på uke 31 (tror jeg det var) at han skal overtale "mor" til å begynne gjøre klar bagen. Hahahaha snakker om tidlig!!!!!!!
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Jeg pakket den ca 2 uker før termin.
Lystpåentiljeg Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Jeg har fem uker igjen, og ser ikke vitsen ved å vente lenger. Har tatt frem bag'n, og skal så smått begynne å pakke ned ting som nattbind, noen overdeler, undertøy, ammetopp, ammeinnlegg, tøy til babyen - altså slike ting som likevel ikke er i bruk. Toalettsaker, fotoapparat o.l får vente. Har også fått tips om å ha ønsket drikke, samt frukt, kjeks e.l som man kanskje får lyst på under fødselen - klart. Har ikke kjøpt noe sånt enda, men når det nærmer seg så tenkte jeg å sette klar en liten pose i kjøleskapet med ting til meg og sambo - en vet jo aldri hvor lang tid ting vil ta.
Mamma'n til Julian Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Pakket den for 3 dager siden. Har termin om 5 dager. Har liksom utsatt og utsatt og sagt ..."det skjer neppe noe idag heller"...men nå har jeg altså pakket! På tide.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Jeg har to uker til termin i dag, og det eneste som er pakka er toalettmappa. Har kjøpt alt av innhold nytt, så vi skal slippe å lete etter det. Det er jo forbruksvarer uansett. Tenker på det hele tiden at det er på tide å pakke. Men er så giddesløs.
adelia*termin 18/10* Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 jeg pakket den ferdig i dag jeg. er 11 dager over termin så jeg har i allefall hatt god tid:)
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #11 Skrevet 16. november 2006 Vi har lang og tungvindt tur til sykehuset (2-3timer med ambulanse eller helikopter osv), og må derfor reise til jordmor for sjekk med en gang det kommer tegn til fødsel. Dermed er det greit å ha bagen klar. MEN jeg stresser ikke så veldig da Med termin 8.januar har jeg tenkt å ha bagen klar fra lillejulaften (ca 2 uker før). Det får holde!
Gjest Skrevet 16. november 2006 #12 Skrevet 16. november 2006 Det gjør jeg da jeg skal avgårde. Bor 5 min med bil unna sykehuset ;o))
MM med spire Skrevet 16. november 2006 #13 Skrevet 16. november 2006 Siden det har vært så mye styr om når jeg skal føde, og siden turen til sykehuset tar ca 3 timer... og samboeren er litt surrete ang pakking.... så har jeg hatt bagen klar lenge... Og den er pakket opp, og den er pakket ned igjen... Nå ligger noen få klær oppi, og resten ligger ved siden av... ekkelt om klærne skal ligge for lenge i baggen.. Jeg er 31+4 og jeg pakket vel første gangen i uke 27+ etter oppfordring fra jordmor... Litt av et bag styr... Skal være på sykehuset ganske lenge (minst 4 uker) så det er ikke lite jeg skal ha med meg heller... )
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #14 Skrevet 16. november 2006 Hvorfor skal du være der så lenge?
MM med spire Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 Gutten min blir født med gastroschise (med tarmene utenfor), så han blir operert rett etter fødselen... Blir lagt inn 10 des, så vil de se an fra dag til dag når det blir fødsel... Også har jeg fått beskjed om at vi må bli der ca 4 uker etter fødsel... Så dette kan ta sin tid...iallefall om det ikke blir fødsel før i romjula ) Men de har nå sagt at det blir des barn da.... men har opprinnelig termin 17 januar...
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Da skjønner jeg ja godt å vite at dere blir godt tatt vare på i hvert fall! Jeg fikk forresten høre av ei jordmor at hvis det først skulle være noe i veien med ungen så er gastroschise noe av det "beste" en kan komme ut for... høres litt bakvendt ut altså, men fordelen er at det oppdages på ul, så en kan planlegge og forberede både fødsel, barseltid, operasjoner osv, og så er det visst veldig høy suksessprosent for de barna i forhold til andre "feil" Ønsker uansett lykke til!!!
MM med spire Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 Takker Joda, de er veldig positive på riksen... og det går veldig bra med de aller fleste. De det ikke går fullt så bra med har gjerne tilleggs komplikasjoner... og det har de heldigvis ikke kunnet se hos oss... Får helt super oppfølging!!!
peppa Skrevet 17. november 2006 #18 Skrevet 17. november 2006 Har ikke pakket før jeg skal dra de to andre gangene, og gjør vel ikke det nå heller, med mindre jeg får veeldig god tid før fødselen. Har født før termin tidligere. Men så har vi kort vei til sykehuset, mannen min kan hente det jeg evt har glemt, og de har både apotek og kiosk på sykehuset. Men skjønner at for dere som har lang vei er det lurt å pakke litt på forhånd, vet aldri hva slags form en er i når det setter igang, eller hvor fort det går.
Yvonnemor Skrevet 17. november 2006 #19 Skrevet 17. november 2006 Jeg er i uke 38 og har ikke pakket min egen, min manns eller min datters bag enda, det viktigste er jo helsekortet, alt annet kan skaffes... Dessuten tar det 5 - 10 minutter å kaste de mest nødvendige tingene i noen bager, så det går nok fint. Det er ikke så mye man trenger på barsel, en treningstress, truser, BH, børste, mobil (og lader...) og tannbørste, også trenger babyen klær til hjemreisen.
Mille-k Skrevet 17. november 2006 #20 Skrevet 17. november 2006 Har småangst for rask fødsel, så jeg skal pakke bag'en i god tid (en måned før kanskje..), selv om jeg bor nære sykehuset og. En bag må pakkes til sønnen min og. Men det blir jo alltd noen ting som må oppi rett før man drar.
mensana Skrevet 17. november 2006 #21 Skrevet 17. november 2006 11 dager til termin og ingen planer om å starte med bagen enda.. Tenker jeg tar det på vei til sykehuset... Regner med jeg kommer til å være hjemme en stund før vi drar avgårde, og da har vi plenty tid til den pakkingen.. Er jo ikke sånn at "Oi, en ri, nå drar vi til sykehuset."...
Abracadabra Skrevet 17. november 2006 #22 Skrevet 17. november 2006 har bare såvidt begynt...har alle papirene oppi bagen, fotoapparat, mykt dopapir, og nattbind, men det er vel det! så jeg må fremdeles få med noe toalettsaker, pysj/morgenkåpe, ellers klær og sånt. men stresser ikke - bor åtte minutters gange fra sykehuset, så regner med jeg skal få tid, hehe. ellers får mannen dra hjem og hente (skjønt det kan jo bli et prosjekt uten like, han må jo ringe meg fra butikken bare jeg ber ham kjøpe melk og brød, hihi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå