Kjerringhelvetet <3 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har sjelden tid til de helt store kulinariske opplevelsene lenger, langt mindre å lage dem selv og servere til et omtrentlig fast tidspunkt hver dag. Derfor har jeg funnet ut at det meste fra frysedisken, som kan stappes rett i ovnen og er ferdig på en times tid, er bra saker. Smaker kanskje ikke så bra, men det fyller opp. Nå har jeg avansert, siden jeg til slutt ble fryktelig lei av Findus fiskegrateng. Dagens middag er som følger: I ildfast form, sleng i et passende antall skivede poteter. Krydre som ønsket og hell over litt matfløte. Hell over et glass pastasaus (tomat). Ta på innihelvetes masse pølsebiter Ost på toppen. Håper det blir verdens enkleste middag og ikke verdens ekleste. Har dere noen tips til flere ting som tar ca 5 minutter og ikke må passes på/røres i, og som man bare kan gå fra og fortsette på senere dersom ungen hyler?
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 pølsegrateng ?? samme som med fisk,bare at man kaster i pølser.strø sånn barnegrøt på toppen.husker ikke hvilken sort,men det blir sprø overflate.kjempegodt. koker jo makaroni å slikt på forhånd.svigermor som pleide lage det.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 jeg pleier ta et par rå poteter i skiver, pølser i skiver og bønner i tomatsaus og legge lagvis i en ildfast form, med ost på toppen og steke i ovnen på 200 grader til potetene er ferdige.pleier ta ca en time..trenger ikke gjøre noe annet enn å hive alt oppi og ta ut når det er ferdig.kan også halvstekes på forhånd...
-carina- Skrevet 16. november 2006 #5 Skrevet 16. november 2006 Jeg er jo veldig glad i Toro sine produkter da.... De har stort utvalg av gryteretter/lasagne. Da kan du jo bare steke kjøttdeigen/kjøttet/kyllingen i forveien (en gang når babyen sover) og så når det nærmer seg middagstid er det bare å slenge det i gryta sammen med poseinnholdet og vann/melk/fløte. Behøver bare å røre en gang i blant. Serverer det med brød/baguetter og/eller salat (som du også kan kappe opp og sette i kjøleskapet i babyens siste lur). Eller så kan du jo vente til far kommer hjem og så få han til å lage middagen... (Sånn som jeg gjør!) ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå