Gå til innhold

Aha-opplevelse angående sukker! (som på ammedebatt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag gikk det opp et lys for meg. Utrolig at jeg ikke så sammenhengen før!

Noen har kanskje lest mine til dels desperate innlegg før med søvnløs gutt som har plaga livet av oss. Generelt sur og utilpass hele tiden. Jeg har hele den tiden selmedisinert med smågodt og sjokolade for å få et lite kick av våkenhet. En dag fikk jeg det for meg at jeg burde slappe av på godteriet av slankegrunner, ingen kilo ammet vekk her, nemlig. Gradvis ble gutten min blid, han sov på dagen mer enn 20 minutter, klart han ble mer fornøyd, og jeg også. Plutselig kunne vi leve litt mer vanlig. Begynte også litt med grøt, og jeg tenkte at det var det som skulle til. Men - i går kveld kjøpte jeg en smågodt pose som jeg spiste da og i formiddag, og han har vært helt jævlig i hele dag. Ville ikke sove og ville ingenting.

Konklusjon: Sukker gjør ungene hypre, rastløse og humørsjuke selv filtret gjennom min kropp og i form av melk. I hvert fall mitt barn.

Ville bare dele dette, kanskje kan det hjelpe fler. Ikke mer smågodt på meg, men kiloene sitter uansett, da. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dette faktisk stemmer, har jeg altså lært noe svært nyttig idag! Takk for rådet! Selv er jeg godtoman, så dette skal testes ut.

Skrevet

Det er ikke verdt det (godteriet altså) hvis det blir så kjipe dager som i dag. Det blir tøft å holde seg unna sukkeret, men tror jeg skal klare det nå. Lykke til, andre sukkeravhengige med urolige babyer. :-) Kan jo ikke vite om det stemmer på alle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...