Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 leste et annet innlegg om baby som hadde fått hvitt belegg på tungen og det viste seg å være sopp.. Gutten min har også hvitt belegg på tungen, men jeg har tenkt at dette var fra melken, for etter at han er ammet er det mer hvitt liksom. Men kan det være sopp?
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Kan være sopp men er ikke farlig og trengs ikke behandling dersom verken du eller babyen er plaget med det. Jeg merket at veslemor hadde sopp pga at tungen hennes var helt hvit og hun klødde og brystvortene mine var skikkelig SÅRE! Hvis dere er plaget kan du pensle farris/tyttebærsaft/biola på babyens tunge og dine brystvorter og koke alt av flasker, smukker etc (og helst kutte ut smokken). Det er et h..... å bli kvitt (iallefall for oss).
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 spør hs...min har sopp og vi bruker medisin.
krølle... Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Hvis det ikke går an å skrape bort, er det mest sannsynlig sopp. Hvis du har såre brystvorter eller smerter i brystet mot slutten/etter amming, er det enda mer sannsynlig...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 takk for svar. Vi er ikke plaget av det. Men siden det ikke går å skrape noe særlig bort er det kanskje sopp da. Vi dro netopp på butikken og kjøpte farris. Hvis ikke det blir bedre iløpet av noen dager får jeg skaffe medisin da. Må jeg ha resept?
Petronellapia Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Ja du må ha resept. Prøv farris en stund først.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Vi fikk resept fra legen vi også men den virket ikke (mycostatin), etter jeg begynte med farris/biola og tytterbærsaft forsvant det endelig (gamle gode kjærringråd). Mycostatin kan selvfølgelig hjelpe for noen. Men som sagt hvis dere ikke er plaget er det ikke noe å bry seg om for det er ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå