AniBer Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jeg har vært vanvittig kvalm i flere dager nå, og det er ikke noe som hjelper føler jeg. Tips tas mot med stor takknemlighet!!
babyT Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Hmmm mener åhuske at apoteket har reklamert for et akupressur armbånd som skal hjelpe ved reisedyke og svangerskapskvalme. Verdt et forsøk? Ellers synes jeg at farris bris med lemon/lime hjelper mot kvalme Ønsker deg lykke til, og håper kvalmen gir seg!
Mina Sophie Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Heisann.....! Tørre salte kjeks,farris og loff.... Er du gravid...? Da har jeg hørt at Ingefærkapsler kan hjelpe...
Solskinnsjenta Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Anbefaler akupressur armbånd. Har gode erfaringer ved bruk av dem selv. Ellers har jeg hørt at ingefærkapsle eller ingefærte skal være et bra tips mot kvalme. Håper kvalmen er fordi du er gravid
AniBer Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Har prøvd Salinas (kjeksen) og Bonaqua.. Ser ikke ut som om det hjelper så mye. Håper at dette kommer av at jeg er gravid:) Har IKM til søndag. Hvis det er fordi jeg er gravid kan jeg bare være så kvalm som kroppen ønsker at jeg skal være!! Er litt ubehagelig da... Ingefærkapsler, får man det på helsekost eller apotek?
♥Tullerusk♥ Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Hvis du har vært kvalm i flere dager nå, så ville jeg da ha tatt en test... Gjør det, er dden neg så får du ta en ny en på søn... Der er jo ikke mange dagene da.... Eller så prøv å spise loff og drikke dau cola...Eller de andre eksemplene over=o) Lykke til...=o) Klem
Serial mom Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 For meg hjelper ikke en dritt,men når jeg har spydd går det litt bedre. Kanskje ikke det rådet du ville ha,he-he! (tror jeg har pådratt meg ekstrem sv.skaps kvalme,og tro meg,det vil du IKKE ha,uansett hvor gravid og lykkelig du blir!) Gikk også å ønska meg sv.skaps kvalme et par år,og det fikk jeg,BIG time! *urk*
AniBer Skrevet 15. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2006 Jeg får besøk av mamma etterpå, så jeg spurte om hun kunne reise innom å kjøpe ingefærte til meg.. "Åhhhh, er det noe på gang?" var første spm jeg fikk.. Hi hi Har et ganske åpent og ærlig forhold til min mor så hun vet at vi prøver. Vi har en tradisjon før jul at vi baker julekaker sammen, dette er 4.året vi gjør dette. Kjempekoselig!!! I dag skal vi lage sandkaker!! Jeg skal prøve å vente med å teste til ihvertfall fredag, helst søndag. Har ikke lyst til å få for mange negative tester lysende mot meg!! Men tenker jo litt som så, hvis kroppen produserer så mye hormoner nå som gjør at jeg er kvalm, da kan det jo hende at hcg'n min er høy så tidlig også at det kan slå ut på en test... ? Hmmm? Høres ikke det litt logisk ut da??
Gjest Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Akupunktur tok jeg de første 3 mnd. Jeg ble et msk igjen!! www.akupunktur.no Ellers så hjalp ingefærtabletter den neste mnd... Urizal Flex. (ikke urizal ekstra sterk)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Da jeg var svangerskapskvalm hjalp ingenting. Eller jo - pepperkaker! Men kan jo være fordi det var det tidspunktet hvor kvalmen så vidt begynte å gi seg også da (da pepperkakene kom i butikken passerte jeg 3. svangerskapsmnd), men følte det hjalp - sikkert på grunn av krydderne som er i (feks ingefær?). Kjøpte ingefærkapsler også, men de var så dyrisk svære at jeg brakk meg bare jeg så på dem, hehe, og ingefærteen er ikke videre delikat i smaken den heller syns jeg - da smaker den bedre rå... Åh, jeg håper det er graviditet som har slått inn på deg AniBer, selv om kvalme i den forbindelse verken er noe å spøke med eller spesielt euforisk... Fantastisk resultat likevel )
*Rutletutt* Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Postafen reisesyketabletter. Disse gikk ned på høykant hos meg sist jeg var gravid - og de er helt rygge å bruke om du skulle være gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå