snull Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 for å venne snuppa av med nattservicen.....hun får 2 store posjoner grøt på dagen/kvelden og pupp ellers. Hun våkner(av vane tror jeg)kl 23 og kl 3 for pupp og sover videre til 6! Jeg misstenker henne for å spise seg go og mett på natta for så og ikke være speielt sulten på morgenen/formiddagen. Men jeg lurer litt på hvordan man gjør dette på den mest skånsomme måten? Jeg har skjønt at jeg må ut av huset, for jeg klarer ikke høre på at hun skriker, og at pappan må ta denne støyten. Men hva gjør han....skal han ta henne opp og bære og bysse til hun sovner igjen? Skal hun få 23 måltidet eller klarer hun seg 11-12 timer uten mat? Håper noen kan gi oss noen gode råd før vi stålsetter oss
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 hørt noen har hatt god virkning av å bare gi vann på natta,da finner de ut at det ikke er noen vits i å våkne lenger. Men funker vel ikke alltid..hehe
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Hei! Nå har jeg ikke ammet, så jeg vet ikke dette med at du må ut av huset, men vi avvente da lillemor var 5,5 mnd gammel. Hun fikk siste flaskeskvetten i 8-9-tida, og så ikke noe før kl 6 om morgenen. Vi satte kl 6 som grense, da er det liksom ikke natt lenger. Vann går greit å gi, men det er ikke sikkert dere trenger å gi det heller. Det aller aller viktigste når man skal nattavvenne er at dere virkelig har bestemt dere for at "nå skal vi gjøre det". Hvis ikke kan man lett bli litt "soft" og gi seg før man har fått gjennomført ordentlig. Da blir babyen bare forvirret..tror nå jeg da. Vi la henne som vanlig. Og hun våknet et par ganger og lurte på hvor det ble av flasken med melk. Vi ga henne smokk, koseklut, bamsen sin osv, alt vi vet hun forbinder med kos, men tok henne IKKE opp av sengen. Lot henne roe seg der hun lå. Tror kanskje det ikke er så lurt å bysse og bære, da blir hun heller vant til det i stedet for å få mat. Men det er min mening, det finnes sikkert mange andre. Og man må selvfølgelig se an situasjonen! Vi var heldige og lillemor survet bare. Ikke ordentlig gråt. Gråter barnet og blir helt fra seg skal man så klart trøste det, og gjerne ta det opp. Her var det bare litt surving, og da var ikke behovet der for å ta henne opp. Se det an! To netter med litt våkning og surving, og så var hun avvent. Hun kan fortsatt våkne om nettene, men det er av forstyrrelser (hun sover litt lett), ikke fordi hun er sulten. Lykke til!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 heisann.. jeg begynte med nattavvenning inatt, min er 8 mnd.... han legger seg kl 19, jeg var å trøtt at jeg la meg kl 20, og med tanke på avvenningen.. kl 03.00 vålknet han og ville ha mat, jeg gikk inn tilbydde han vann, ga smokken, sa det var natt og gikk ut igjen.. han gråt, gikk inn etter et kvarter tilbydde han vann igjen, men ville ikke ha.. de blir jo ganske tærste av å gråte sånn... men han begynte bare å gråte enda mer, så je fant ut at jeg ikke gikk inn igjen.. hadde jo vist han at jeg var her.. etterhvert sluttet, bare låg å jabba.. men så var det akkurat som han kom på at "nei skal grine jeg" og begynte igjen.. kl 04.00 så sovna han... våkna igjen kl 04.45, og gråt til kl 05.00, sovna igjen og sov til kl 08.00 burde kanskje ikke ta han opp, da får han jo fordelen med å kose... ikke noe kjekt å høre på at han gråter.. men hører på gråten at det er jo ikke vomdt han har... tror nok det blir litt enklere for min del inatt, for nå veit jeg at han roer seg, satser på at han ikke gidder å gråte så lenge inatt... lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå