Gå til innhold

når kan man kjenne spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 12 uker å 5 dager på vei.. kan jeg kjenne svake spark nå? har en rar følelse i magen av og til, men vet ikke om det er babyen jeg kjenner eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 21+3 uker på vei. Begynte å kjenne spark først nå på mandag. Det var en herlig opplevelse,som jeg har venta lenge på. Jeg er førstegangs fødende/gravid,og det tar vist noe lengre tid før vi kjenner spark enn de som har født flere. Om du kan kjenne spark allerede nå,vet jeg ikke.

Skrevet

Jordmor sa til meg at det ikke går an å kjenne noe før ca uke 15, at dersom folk sa noe annet skulle jeg bare tenke for meg selv at jeg vet bedre. Men leser jo om mange her da som kjenner det før uke 12 til og med... Jeg kjente ikke noe før 21 uker hvertfall. Men har vært mye rare følelser i magen frem til da, mye nok fordi jeg rett og slett hadde en del luft der i begynnelsen. Du vet hva det er når du merker det hvertfall!

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid, og kjente spark for første gang da jeg var 15+2, etter det kjente jeg ikke noe igjen før i dag, nå er jeg 15+6. Du vet med en gang at det er spark du kjenner.

Skrevet

jeg har kjent liv siden uke tretten.. som om det svømmer fisk i magen :D

Skrevet

jeg kjente liv (fiskefølelsen) fra uke 12, og fra uke 15 ble jeg sparket hele tiden hver dag. og nå sparker hu meg halvt ihel, såppass at jeg våkner av det.

jeg er nå i uke 23...

Skrevet

Jeg kjente spark første gang i uke 16. Da måtte jeg virkelig lete og holde hånden godt ned på magen for å kjenne noe. Nå er jeg 22 uker og kjenner masse spark hver dag :o) Deilig..

Skrevet

Fra uke 13 kan man kjenne liv. Men det er gjerne ikke spark, men pga. att babyen danner ett vakum når den stryker seg over munnen. Er det som er disse bobblene man snakker så mye om- står om det inne fra uke til uke.

Skrevet

tillføyer til innlegget mitt: men man kan ikke kjenne det fra utsiden så tidlig.

Skrevet

Er annengangs og kjente liv når jeg var 12+4 (en gang) så kjente jeg ikke noe mer før jeg var 13+5 og 13+6... (er 14+0 i dag og har enda ikke kjent noe... Men regner ikke med å kjenne noe hver dag heller så tidlig. Og det er jo ikke akkurat spart jeg kjenner heller... bare bobler/leamus i magen. Men gleder meg veldig til at sparkene kommer...

Skrevet

Jeg er 19 uker på vei, og kjenner ingen spark enda nei. Bare bobbling på en måte.

Skrevet

hei..jeg er 100 % sikkert på at jeg kjenner småspark..er jo litt trangere hoss meg,så er sikkert ikke usansynlig..men det er en fiske hale følelse...klukk klukk og bobler lissom..jeg merker godt at ikke det er luft i magen..for det vet jeg ossen er=)

Skrevet

Jeg er andregangsfødende, og det sies at man kan kjenne det enda tidligere enn første gang. Jeg kjente de første tegn til liv i uke 15 i første svangerskap, og denne gang i uke 13. Jeg kjenner tegnene, og er sikker. Har lest at man kan kjenne noe så tidlig, men at man ikke må ta som en selvfølge å kjenne det hver dag fra da av.Kan hende går det dager el uker til neste gang. Så tidlig som i uke 13 er det ikke hjernen som styrer bevegelsene til fosteret, men det er mere "spasmer" som kan kjennes ut som spark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...