Gå til innhold

Hun våkner så sent. Stå opp før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke et problem, tvert imot. Luksus spør du meg men...

Tulla på ett år våkner rundt 0600. Får da litt pupp og sover igjen til 09/0930. Vi er altså nede på kjøkkenet og spiser frokost rundt 1000/1030. Hallo? Det er jo da de fleste spiser lunsj!

Så det sier seg da selv at hun kun får 3 faste måltider pr. dag. Frokost/lunsj - middag og kvelds. Av og til en banan mellom frokost og middag, men det er ikke nødvendig.

Bør vi stå opp før? Får hun nok mat?

Hun legger fint på seg og er en helt normal ettåring. Full fart og litt god og rundt også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigheldiggriser :P

Så lenge hun legger fint på seg og er aktiv ser jeg ingen grunn til å forandre på rutinene. Bare nyt det (og send gjerne litt søvn hitover)

Skrevet

Gutten min sover til ihvertfall kl ti om morgenen, av og til helt til elleve, og en sjelden gang til tolv. Her også blir det bare tre måltider om dagen, men han legger godt på seg og trives godt, og da ser jeg ingen grunn til å endre på de gode rutinene vi har innarbeidet. Bare fortsett sånn så lenge dere kan dere. :) Herlig ikke sant?

Skrevet

Har d helt likens med min sønn! Tre faste måltider om dagen, frokost i ti-tiden!

Skrevet

Har det også sånn :) Sover til ca 0830-0930 (av og til lengre også) Men vi får tid til 4 måltider allikevel. Jeg bare nyter det mens jeg kan, for det kommer vel andre tider regner jeg med... ;-)

Skrevet

Guten vår våknar som regel og rundt 6, får pupp, kravlar rundt i senga vår og sutrar (er heilt tydelig ikkje klar for å stå opp), og sovar igjen mellom 7 og 8. Søv då til ca 9. Så er det opp og stelle oss, og frukosten blir mellom 9.30 og 10.

Vi får så vidt plass til 4 måltid (lunsj mellom 12 og 13, middag mellom 15 og 16, kvelds ca kl 19), men av og til får han berre ein banan eller ein yoghurt før luren (ca kl 13), og så går vi rett på middagen når han våknar igjen. Dette er då spesielt om frukosten blei veldig sein.

Så sant ho legg på seg fint og er frisk og tidig når ho er våken er det ikkje nokon grunn til å "trøkke inn" eit ekstra måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...