Gå til innhold

Hva trenger man til en sommerbaby egentlig???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei:) har faktisk tenkt litt på det samme selv... det blir jo sannsynligvis noen varme- eller iallefall "milde" første 3mnd, så kommer nok ikke til å investere i en voksipose, visst jeg ikke kommer over et tilbud da:)

men en sommerdyne, og et fint heklet/strikket pynteteppe hadde vært fint...

noen tepper i ull er jo flott til all slags vær, så har jeg kjempelyst på sånn sauepels-underlag!

som babyen kan ligge oppå i vogga, gulv, i vogn på kjølige kvelder,ja hvor som helst egentlig:)

ull puster jo, så det er nok ikke det verste.

noen tynne utedresser, luer vil jeg nok også investere i tidlig:)

skal bli gøy å shoppe litt;)

Mange bodyèr, og små sokker!!!

Voksipose er helt gull å ha, da du har en gangske stor baby når kulda setter inn!!! Jeg hadde dypvogn til min fåørste, som er født 4.juni. Da var det GOD plass til både baby og voksipose. Hadde ikke hatt en sjanse med kombivogn eller noe sånt...

Ellers er det bare kos med baby fra juni av!! Masse fine trilleturer>!

Eg har allereie kjøpt inn litt bodyar (som eigentleg skulle vere gåve til venninner, men så fann eg ut at eg jo kunne behalde dei sjølv, kjøpte dei rett før eg vart gravid)

Tenkte å kjøpe inn litt ullkle også, sidan dei held på varmen. Ein liten baby som skrik blir jo heilt sveitt, og bomull sluttar å isolere ved 4% fuktigheit - og det er jo ikkje mykje!

Har også lyst på lammeskinn. Elles blir det berre litt sommarhatt/huer, sokkar og slikt. Treng jo alt av store ting: vogn, stellebord, seng etc.

Annonse

Jeg fødte sist i Mai 2004. Da var det skikkelig varmt. Da vi var hjemme hadde hun nesten ikke klær på. Noen dager hadde vi henne naken på gulvet. Vi hadde da saueskinn under henne, og mellom baby og saueskinn hadde vi sånne Tena tisselaken saker som man bruker til de eldre på gammlehjem. Det var veldig smart, for de har så veldig lett for og få bleieutslett når det er veldig varmt. Ellers brukte vi kosedress med korte armer og ben. På litt kaldere dager hadde hun vanlig kosedress/pysj. Jeg likte godt og bruke body og bukse med føtter. Sokker var veldig upraktisk, og om vi var utenfor huset var det greit med adskilt over og under del pga gulp og sånn (og sånn kan for eksempel bety ekstreme mengder bæsj som krever skift av benklær!).

I sengen likte jeg godt og bruke helseteppe på de varmeste dagene. Jenta vår får fort varmeutslett, så vi merket fort om vi hadde kledd henne for godt.

Takk for gode råd regnbuemor! Skal definitivt gå for bodyar med bein enn sokkar no, det er sikkert ikkje så enkelt å få på ein vilter baby sokkar heller kan eg tenkje meg... Og å ligge naken er jo det aller beste. Kor fekk du tak i sånne Tena tisselaken? Kan ein kjøpe det på apoteket?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...