Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 hun sover jo... men hun liksom rører på seg hele tiden, og armene veiver ofte rundt henne hele tiden.. jeg tenkte egentlig ikke noe over det før jeghar en (dum?) svigermor osm ALLTID skal komentere at hun har så mange rare fakter ( tror hun mener grimasene da) og i stedet sa jeg at hun hadde hvert så urolig i natt, så sier hun ja det har jeg sett at hun alltid er... men hun har jo sett henne bare noen minutter om dagen siden hun ble født for 1uke siden så så veldig mye har hun vel ikke å skulle si. men som nybakt mor så klarer jeg jo ikke annet enn å ta det til meg da... er grimaser, uroligsøvn og veiving med armene vanlig?
krølle... Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Håkon er akkurat lik. Han virrer mye med hodet, ruller med øynene, sparker og fekter villt så dyna forsvinner enten av eller dekker hele han. Men innimellom har han perioder med helt rolig søvn... Han er mer urolig hvis han har litt luft i magen. Tror det er helt normalt.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Dette er normalt ja. Guffen var likedan. Han kunne plutselig slå rundt seg med armene og skvette til på en måte. Har fått til forklaring at det er nervesystemet som utvikler seg, og at det dermed er bra at de holder på slik;)
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 ..og han hadde en masse utrolige grimaser. Nesten så jeg savner alle de uttrykkene. Kunne ligge i evigheter å se på han å smile for meg selv.. *sukk*
Gla-mor Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Masse veiving med armene og urolig hode, ligger og vrir seg fra side til side på slutten av natta. Tror det har med urolig mage (kolikkbarn), og rap som skal opp. Vi har samsovet en del, så da har vi holdt han i hendene til han har roet seg. Har forøvrig lett KISS-syndrom (se www.kiss-kidd.no), og hodebevegelsene kan være pga det (vondt i nakken). Ellers er det normal at de beveger seg litt, småskjelving ved innsovning og skjærer grimaser i søvne, det skyldes vel drømming eller som det sies pga nevrolgisk utvikling.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Vår holder på slik enda. 3 mnd på søndag. Helt vanlig.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Min sønn har også det samme ja, men hvor gamle er de når det "går over"? Samtidig så hiver han sånn etter pusten, spesielt når han har lagt seg for kvelden, kan ligge en time og hive etter pusten. Veldig slitsomt og høre på, men tror det er slitsomt for han også, for det er akkurat i det han skal til og sovne. Det virker som det er spytt eller gulp som blir liggende langt bak i munnen, for han må svelge for og få at pusten. Noen andre som har vært borti det samme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå