Süsse Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jeg vet ikke min arme raad mer, for aa väre ärlig. Han har ligget paa vaart rom til naa. Han vaakner omtrent hver 2. time. Hvis vi tar han i vaar seng legger han seg til aa sove igjen, men han sover ikke bedre der. Fortsetter med oppvaakning. Igaar la vi han paa eget rom. Det var det samme der. Vaaknet 6 ganger i löpet av natta. Var greit saa lenge vi var ved siden av han selvsagt, men det kan ta opptil 45 min til han sovner igjen. Han graater hvis vi gaar för han har sovnet. Jeg aner ikke hvorfor han vaakner!! Noen som har värt i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Kanskje han ikke helt vet hvor hans plass er om natten, hvis du tar han har sin seng hos deres, du tar han opp om natten og nå på eget rom? Vet ikke jeg. Sikkert ikke derfor men du kan i alle fall begynne med å la han ligge fast på sitt eget rom og la han lære at der skal han være natten igjennom uansett. Kanskje legge han litt tidligere om kveldene også? Hvis du legger for sent kan han bli overtrett og våkner oftere. I alle fall her hos ettåringen. Ellers kan det også være tenner vet du. Ser du noe inni der? Hvis du tror det er smerter, prøv en paracet. Sover han da natten gjennom vet du hva problemet er. Nå er det til og med kanskje blitt vanen. Regner med du har nattavvent han med puppen? Nå bør du nattavvenne med at han er vant med å sovne når du er der. Lykke til.
Süsse Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Han har hatt fast plass til oss helt til igaar. Fra naa av skal han väre paa eget rom. Vi er redd for at det er blitt en vane aa vaakne, siden det dreier som om nesten faste tidspunkt. Dette har värt en periode paa flere uker. Vi skulle kanskje ha reagert för, men vi har hatt saann mangel paa sövn at vi har tatt han oppi i vaar seng, for aa slippe aa väre oppe om natta. Men som sagt det har ikke hjulpet det heller. Han legger seg kl 20, saa synes ikke det er saa seint.. Det er ingen tenner paa vei akkurat naa. Vi merker forskjell naar det er saken. Da hyler han for han har vondt. Han ville ikke ha mer nattpupp fra han var 6 1/2 mnd, saa det er ikke det heller.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Når har han siste dagluren? Hvis jenta mi hadde vært oppe til kl. 20 så hadde det vært trøbbel her også. Hun må legge seg senest kl. 19 og våkner fra siste dagluren senest kl. 16. Men det er nok vanen som du sier ja. Så avvenn mot vanen fortest mulig
Süsse Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Som regel vaakner han fra den siste duppen 15.30. Huff, bare det retter seg SNART! Hvis det ikke er en uvane, saa vet jeg jammen ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Nei, slikt kan man bli sprø av. Uff. Ta det opp på helsestasjonen også neste gang du. Kanskje du kan få litt tips. Og det er virkelig ikke galt at han skriker litt om nettene. Av og til må det til her også når hun nekter å legge seg. De skal lære seg å sovne av seg selv og være i sengen/sove til neste morgen. Lykke til og hold ut. Det bedrer seg nok.
Süsse Skrevet 15. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2006 Helsesöster sa at jeg nesten maatte la han skrike...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Lettere sagt enn gjort kanskje, men du kan i alle fall prøve. Jeg liker ikke å la barnet mitt skrike særlig, men av og til må det bare til. Hun kan ikke få viljen sin hele tiden! Så prøv å være litt hard mot deg selv (og han) og la han skrike litt. Hysterisk gråt takler ikke jeg, men sutring/gråt gjør nok ingenting! Hadde prøvd det jeg. Da skjønner han at det ikke nytter med den gråten allikevel og legger seg til å sove. Til slutt er vanen at han sover hele natten... Vi kjenner barna våre på gråten. Du vil høre om han er redd eller bare vil ha din oppmerksomhet.
Süsse Skrevet 15. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2006 Jeg ser nok ingen annen utvei jeg heller naa. Vi har jo prövd det meste. Men det er ikke enkelt nei, hverken for han eller meg aa plutselig maatte skrike litt. Som du sier ogsaa, vi hörer jo hvordan graaten er. Det blir jo til alles beste at det blir bedre nattesövn i heimen
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Ja så klart Det blir nok en uhyggelig overgangsfase, men det er jo til det beste både for gutten og dere! Så lykke til. Vær sterk Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå