Gå til innhold

Halsbrann - når gir det seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med halsbrann og sure oppstøt gjennom hele svangerskapet. Er nå i uke 29, og etter noen rolige uker er halsbrannen nå i ferd med å ta seg opp igjen. Frykter at dette skal vare evig, føles som om jeg aldri skal bli kvitt det. Hadde det aldri før svangerskapet Noen som vet om det slipper umiddelbart etter fødsel, eller om det henger ved en stund?

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu23 FØDEKLAR
Skrevet

Det skal gi seg etter fødsel. har heller ALDRI hatt halsbrann før jeg ble gravid.

Jeg er 39 fullgåtte idag og halsbrannen er verre enn noen gang:(

Drikk flytende gaviscon.. smaker sminke og helvette men hjelper!!

Skrevet

Tror d skal gi seg ganske umiddelbart :)

Prøv å ta en slurk h-melk eller to, d hjelper meg i hvertfall.

Skrevet

Drakk flytende gaviscon de fire første mnd, og da var jeg så ufattelig kvalm at nå orker jeg ikke se flaska engang før jeg brekker meg :-) Håper virkelig dette gir seg rett etter fødsel. Det er jo så mye som gir meg halsbrann, og som jeg lengter etter å spise/drikke...

Skrevet

Jeg tygde Aflurax mot halsbrann tom. under hele fødselen, men idet øyeblikket jenta var ute kunne jeg hive resten av pakka!!! Merkelig, men selvfølgelig deilig når det ble sånn. Lykke til videre!!!

Skrevet

Skal ihvertfall bli borte umiddelbart etter fødsel. Her har det faktisk vært ganske bra de siste 2-3 ukene, jeg tror babyen ligger litt dypere og presser litt mindre på nå...

Skrevet

Babyen min ligger også veldig langt ned, men halsbrannen er der, like herlig :-(

Skrevet

Vi får trøste oss med at den hersens halsbrannen forsvinner etter fødselen. Min halsbrann ble bare verre og verre fram til ca. uke 36 eller noe sånnt, altså på den tiden livmoren skulle være på sitt høyeste og mest ubehagelige. Fortsatt har jeg mye halsbrann, men tror det er litt bedre enn det var på sitt verste. Jeg er jo så heldig at jeg har kommet til uke 39 nå, så nå ser jeg lyset i tunellen... Snart, snart, snart kan jeg spise og drikke som jeg vil uten dette ubehaget.

Har hatt halsbrann i begge mine tidligere svangerskap, men aldri så ille som dette. Selvsagt er det verdt det, men det jeg gleder meg mest til etter fødselen er nok å slippe unna halsbrannen. Bekkenløsningen blir liksom bare bagateller imot halsbrannen.

Men for å se det fra den positive siden, hindrer det vel oss i å spise alt for mye, og vil kanskje være med på å stagge vektoppgangen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...