Gjest feb07 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har vært i full jobb til nå, men har de siste par dagene vært rimelig sliten. Nå ønsker jeg trappe ned! Men føler det er tidlig å gi seg i jobben. Blir flau av å ikke klare stå i jobb. Har akkurat kommet til uke 30.
selfangerkjerringa Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg ble 40% sykemeldt rundt uke 26 pga carpal tunnel som jeg og legen helst ikke ville skulle utvikle seg særlig mer... og i uke 29 kom plutselig bekkenløsninga som kastet på meg, og jeg ble 100% sykemeldt. Mot min vilje egentlig, men når sånt skjer så har man ikke så mye å stille opp med egentlig. Har så smått begynt å venne meg til det nå i uke 33, men det er fremdeles rart å ikke være på jobb ja...
enda1luring10l Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Har det også litt som deg, at jeg blir flau av å ikke "stå løpet ut" for å si det sånn. Det er en del eldre damer på jobben som er svært så flinke til å fortelle om den gangen de var gravide og jobbet til dagen før de skulle føde osv... det gjør det ikke akkurat enklere for meg... Men nå har jeg fått 50% sykemelding forløpig i 2 uker, så ser vi om jeg trenger mer eller mindre når de to ukene er gått. Føler meg bare sliten og trøtt - sover dårlig om natta og i helga hadde jeg en del kynnere og ble litt bekymra pga det. Møter bare velvilje fra legen og fra sjefen min heldigvis... Jeg er i uke 31 nå.
Gjest feb07 Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Så fint å få noen svar på innlegget. Synes jeg var flink å stå løpet ut i forrige svangerskap. Var bare borte en fredag, og ungen kom påfølgende søndag - vel og merke 5 uker for tidlig. Dette ligger i bakhodet mitt nå, og jeg ønsker ta det mer med ro denne gangen enn i forrige svangerskap. Følte meg riktignok sliten forrige gang også, men siden det var første ungen tenkte jeg at det var normalt og ikke grunn til å oppsøke lege. Når det er sagt, har jeg heldigvis en lege som faktisk har sagt at han skriver sykemelding når jeg ønsker, sjefen er derimot en annen historie... dessverre... Men det er ikke sjefen som får 1. prioritet nå.
Bellen Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg ble 20% sykemeldt i begynnelsen av november, og er nå i uke 33. Sykemeldingen gjelder for november, men det er gode sjangser for at jeg ber om at den kan forlenges til 22. desember, da jeg skal ut i permisjon. Jeg er da hjemme en dag i uka, gjerne onsdager, og merker at dette hjelper mye både på formen og på humøret. Jeg er dessuten mye mer effektiv når jeg er på jobb med dette lille avbrekket midt i uka. Både jeg og sjefen er skjønt enige at det er bedre at jeg trapper ned litt allerede nå enn at jeg kjører meg helt ned i kjelleren og blir 100% sykemeldt.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Jeg ble 40% sykemeldt i uke 30. Og 60% i ca uke 33. Var meningen jeg skulle gå slik til permisjonen, men jeg måtte be om full sykemelding. Ble vel fult sykemeldt i uke 35. Nå er jeg i permisjon. Angrer ikke noe på at jeg sykemeldte meg, det eneste jeg angrer på er at det ikke ble full sykemelding før. Hadde muligheten, men er litt sta. Nå har jeg innmari vondt i bekken, rygg og hofter. Hadde kanskje fårr så vondt uansett, men... Man skal tenke på seg selv og babyen når man er gravid. Når mor har det bra, har barnet det bra også!!!
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 jeg ble 40% sykemeldt de to siste mnd i jobb. Tenk på deg selv og barnet ditt. Ikke ha dårlig samvittighet om du går ut i sykemelding.)
verja Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Hei! Jobber som sykepleier på sengepost. Ble 25% sm i uke 22(fra 100% stilling). Var veldig sliten og hadde beg. bekkenløsning. Sjefen var veldig positiv og prøvde å tilrettelegge. Fikk omtrent legge min egen turnus, kun dagvakter og ingen helger. Dessverre ble bekkenet mer og mer vrient og i uke 26 ble jeg fullt sm. Forsøkte å få aktiv sm, men legen mente at trygdekontoret ikke kom til å godta aktiv sm siden jeg var gravid. Ble på legens anbefaling vider sm 100%. Kjedelig, men har avtalt med jobben at jeg kommer noen timer i uka for å gjøre noe dataarbeid. De skulle ordne dette med TK. Veldig greit, egentlig. Godt å få gjort litt nytte for seg:-)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 HEI Er i uke 31 og 50% sykemeldt pga bekkenet. Noen dager er utrolig bra og eg føler at eg ikke har bekkenløsning mens andre dager er det vondt nesten hele dagen. Men uannsett deilig å være hjemme litt, tror også kroppen har godt av å være hjemme og forberede seg til det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Hei! Ble sykemeldt i uke 8,pga stoffskifte å en spontanabort i 2 trimester..Følte de på jobb forsto det godt!
rødhette* Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Jeg har allerede vært sykemeldt i 10 uker jeg.... Er nå 31+4 på vei... :s
MammaDilla Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Dere er heldige dere som faktisk har en lege som anbefaler sm. Legen min er helt i mot sm under svangerskapet. Mener jobben skal tilrettelegge slik at vi gravide ikke blir gående hjemme. Jeg har jo ultra ondt i ryggen og bekkenet og jobber i et kjempe tungt bofellesskap. Føler jeg må be på mine knær om sm. Siste sm fikk jeg etter jeg måtte inn på fellesmottaket på KK. Legen der forstod ikke hvorfor fastlegen min ikke så at jeg var helt ferdig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå