Gå til innhold

Vondt i hode


Lillekeiko

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i 8. uke og sliter så utrolig med vondt i hode. Det starter etter lunch og varer helt til jeg legger meg. Har ikke vondt i hode til vanlig.

Er det noen som har det samme og evt hvorfor ?

Og tar gjerne i mot tips på hvordan dempe på det hele!

 

Hilsen ny baby i magen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det har noe med hormonene å gjøre.

På samme måte som noen får hodepine av p-piller, får noen hodepine når de går gravide.

 

Jeg har selv slitt mye med migrene, og et godt tips er å holde seg unna skjermer (som feks tv) skarpt lys, og mat med mye sukker i.

 

Drikk mye vann, (også før du får hodepine) og det kan hjelpe med en teskje honning når du merker at hodepinen begynner å true.

 

Men det å drikke nok og sove nok er nok et viktigste.

 

 

lykke til, det er ikke noe godt å ha hodepine.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tusen takk for tips.

Blir litt vanskelig å holde seg unne skjermer da mye av jobben min foregår på PC. Skal drikke masse vann og så får jeg håpe det gir seg snart,

Forrige gang jeg var gravid var jeg kvalm og kastet opp hele tiden - nå er det hodepinen som er værst! Noe skal det være!

 

MEN ALT ER VERDT DET :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pcskjermer er visst ikke så farlige (det er flimringen det kommer an på, og tv er visst verst. men det er forskjell der og da. nye skjermer er ikke så dårlige som gamle, osv..)

 

Prøv også å spise litt innimellom, frukt er bra, for du får opp blodsukkeret på en naturlig måte. Og frisk luft da.:)

 

Håper du blir bra snart,

men ja., det er da absolutt verdt det! (håper jeg. hehe. jeg har jo ingen barn fra før. )

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er også plaget med hodepine. Har det konstant, og er en stor plage for meg!!! Jeg var sengeliggende de første 10 ukene..Nå er jeg oppe, men har hodepine hele dagen. Ikke noe godt. Legen sier det er svangerskapsmigrene.. Lite å gjøre med, må bare lytte til kroppen, og sove når du kan...

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt endel med vondt i hodet. Fant ut at dersom jeg drakk noen slurker kaffe så kunne hodepinen gå bort, kanskje jeg hadde abstinenser etter at jeg sluttet å drikke kaffe da jeg ble gravid?.. Ellers så sies det at koffein kan fjerne hodepine, og litt kaffe når man er gravid er jo ikke skadelig. Ellers en dag tok jeg to Paracet (selv om jeg helst ikke ville, men det skal ikke være skadelig. Men IKKE ta Ibux, det er skadelig!) fordi jeg hadde hatt hodepine konstant i flere dager, og da slapp endelig hodepinen og ble borte noen dager. Ellers har det hjulpet med en middagshvil på sofaen noen dager, når jeg våknet var hodepinen borte. Vann har imidlertid ikke hjulpet meg, drikker vann i bøtter og spann jeg.. Er nok hormonene ja, håper det blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...