Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har en bilstol fra forrigemann, den var ny i 2003, kan den brukes nå??? Har hørt noen si at man må kjøpe ny!!!! Noen synspunkter/ fakta å dele med meg....?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Skal selvfølgelig være BILSTOL i overskriften, huff så flaut!
*Maggi* Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Vel, vi har gjemt på bilstolen til snuppa (født høsten 2003) og vi akter å bruke den samme stolen på nytt igjen - med mindre noen kommer med svært overbevisende fakta her som gjør at vi ikke kan bruke det på nytt.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 har bilstol fra 2004 og kommer til å bruke den om igjen, og om igjen om vi skulle få flere barn!
Audrey Horn Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg hørte at plastikken blir sprø og at man må skifte ut den gamle hvis den er over 2 år gammel.... Et lite triks fra bransjen kanskje, men man vet jo aldri.... Har ikke bestemt meg om hva jeg skal gjøre ennå...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Så lenge du vet historien til bilstolen (dvs ikke kjøpt den brukt) kan den brukes omigjen. Har den vært utsatt for kollisjon må den kastes. Jeg tror nok du kan bruke babystolen omigjen! )
Froske Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Leste akkurat en artikkel i bladet Motor (ja, verdens kjedeligste blad, men det lå på legekontoret...) om gamle bilseter, og det var INGEN grunn til å bytte ut seter som var langt eldre enn det der! Det er nok et rykte butikkene sprer om at plasten eldes så raskt, plast "lever" i maange år før den blir sprø. Tenk på alt vi har i huset av plast, og hvor gammelt det er! Problemstillingen er selvfølgelig en helt annen om f.eks et nyfødt sete ikke kan settes mot kjøreretningen fordi det ikke var krav til det da setet ble produsert. DA må det byttes ut! Tror butikkene og media vil ha oss til å tro at vi er bedre foreldre om vi kjøper alt nytt... Mens miljøet heldigvis heier litt på oss som bruker om igjen og låner og sparer litt på ny-forbruket!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Takk for svar! Bruker nok samme om igjen..... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå