Gå til innhold

Gynokolog, innvendig ultralyd!


cath26

Anbefalte innlegg

hei hei! tenkte jeg skulle spørre noen her som allerede er gravide om råd jeg:)

jeg har tenkt på å dra til en privat klinikk å få gjort en innvendig ultralyd undersøkelse, er det mulig for legen å "se" når jeg får eggeløsning? evt om jeg er fruktbar? jeg har nå prøvd en stund å merker jeg blir bekymret . tror ikke jeg orker vente et år for utredning. Og kan legen se om jeg har vært gravid før ved denne undersøkelsen? noen som vet?

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tror ikke de kan se om du har vært gravid dersom sv.skapet har vært avslutta tidlig. dersom du har født barn kan de nok se det,pga litt større livmor,vil jeg tro. Jeg har vært til utredning og att innvendig UL,og da kikker de på livmor og eggstokker,ser etter cyster og knuter. Vet at flere har fått beskjed om at gyn. har sett modne egg som er på vei å løsne om de har vært der i tida rett før EL...

Jeg var der dagen før IKm,og hun trodde hun så at det ikke var noe på gang da. Hun hadde rett. Men neste måned slo vi til på egenhånd,og slapp både lapraskopi og prøverør,hurra! De kan ta blodprøver av deg for å finne ut om du har EL,og om det er hormonforstyrrelse,men kan nok ikke se konkret om du kan få barn eller ei,dersom ikke noe er veldig galt inni der da. som regel må de se på deg gjennom lap. på sykehuset da.

 

Hvor lenge har dere prøvd? Det er som regel en grunn til at de sier det skal gå 1 år før en starter med utredning. Selvsagt med mindre en har veldig ustabile sykluser,mister ofte,ikke har EL og sånne ting da.

 

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært på innvendig ultralyd. Legen kunne da se modne egg som indikerte at jeg ville ha eggløsning i den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg hadde innvendig ultralyd i agust fikk jeg beskje om at jeg akkurat hadde hatt eggløsning.. så de kan se det vaffall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...