Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Lille tulle på 5 mnd. har fått den uvanen at hun begynner å skrike med en gang vi legger henne i senga for kvelden. Hun skriker i ca en halvtime før hun sovner, noe som er veldig slitende. Som regel stanser hun med en gang vi tar henne opp for å trøste, men ikke alltid. Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få henne til å legge seg uten å grine hver gang?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Ingen tips, men vil bare si at dette er helt vanlig. Klart det er bedre å ligge i mamma sine armer. Er vel bare en skrikeperiode vi alle må igjennom. Det kan hjelpe om du legger en godt brukt t-skjorte med mammalukt oppi sengen. La henne ha som rutine å ha en kosebamse e.l. som bare brukes i sengen. Dette hjalp godt min sønn.
Gjest Mamsidaisy Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Kanskje frøknen har funnet ut at hvis hun skriker så kommer hun opp? Med mine har jeg ikke tatt dem opp, men bare vært der. Strøket over håret, hysjet og signalisert at mamma er her. Har gått bra etter 1-2 kvelder. Også brukt en av mine t-skjorter i sengen, sånn at det lukter deilig mamma i sengen. + Koseklut og smokk og en fast bamse i hjørnet på sengen slik at baby kjenner seg igjen.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Her er det også ca 30min med protester (han er litt over 6mnd) hver kveld. Han er en drøm å legge på dagen, men på kvelden... Er ganske sikker på at han vet at når er det soving i en hel natt, derfor må det protesteres litt. Prøv å lukke øra littegrann. Gå inn med jevne mellomrom. Plutselig en dag så slutter de med dette tullet (og finner på noe annet tull i stedet ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå