Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 min er nå snart 4 uker og jeg får ikke gjort annet enn å amme henne nesten heke tiden. Så er det masse gulping og bæsj etterpå . Hun roer seg ned i vogn og i sittestolen men vil at jeg skal vugge hun hele tiden. Den siste uken vil hun ikke ligge på babymatta eller ha smokk. Når hun gulper opp melka si , vil hun ha mere melk. Jeg har da forsøkt å tillby hun smokk eller vann på flaske, Ellers vil hun vel gulpe opp ennå mer.? Det er akkurat som om hun trøstespiser når hun har vondt i magen og hva kan jeg gjøre med det? Noen som har noen råd?
Aga:-) Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Mitt råd er å legge henne til puppen når hun gråter eller virker utilpass. Det har jeg gjort med mine, og det har fungert supert. Mange her inne er redd for at babyen kan bli bortskjemt, men jeg tror ikke at babyer kan bli bortskjemt på kos og oppmerksomhet;-) Når de er så små vil de fleste babyer helst ha det varmt, mykt, stille og rolig, og helst ha en pupp i munnen. Det går seg heldigvis til etter hvert, men for at nyfødttiden skal være mest mulig kos og minst mulig slitsomt, har jeg bare latt barnet få styre og regulere dette selv. Det er et lurt tips å skaffe seg en bæredings, om det så er babybjørn, sjal eller slynge. Da frigjør du armene litt, og kan innimellom gjøre noe annet også.
Happy Ignorant Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Samme råd som over her; la henne få pupp når hun vil ha! Gutten min er nå 2,5 mnd og spiste annenhver time hele døgnet de 8 første ukene. Utrolig slitsomt, spesielt hvis du har flere små barn, og ikke kan sove noe på dagtid. Nå har lillemann sovet fra kl 20 -06 hver natt de to siste ukene, og jeg er veldig fornøyd med at jeg holdt ut. Det er som å få et nytt liv! Energien er på vei tilbake, lillemann er stor, sunn og frisk og endelig får jeg gjort litt annet enn å amme.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Guten min var akkurat lik! Eg gjorde ikkje anna enn å amme den fyrste månaden. Ga han mat - gulp - rap - meir mat osv. Sånn gjekk dagane. Nå er han fire månadar, og eg har nesten gløymt at han var sånn. Så det går over! Trøst deg med det, og kos deg med amminga. Det gjekk betre når eg berre lot han få viljen sin heile tida. Er ho roleg mens ho et? Det var guten min, så eg las i blad eller såg fjernsyn imens. Betre enn berre å sitte der. Koss er ho om natta? Klart det er slitsomt viss ho skal ha mat heile tida om natta og... Kjenner igjen det med vogna forresten. For å få han til å sovne på ein annan måte enn med puppen i munnen, utan at han grein, gjekk eg tur med vogna eller vogga han fram og tilbake inne. Det gjer eg forresten framleis. Så no vaknar han ofte når eg stopper, irriterande. Eg er einig med dei andre, la ho få viljen sin og skaff deg noko å bera henne i. Eg har ei Maya-wrap-slynge, der kunne eg amme mens eg gjorde andre ting. Det kan eg anbefala!
mammaentiltrulte Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 sånn er det her også. men vært er dem om kvelden. da kan hun finne på å sutte på puppen tre timer i strekk til tider. blir utolig sliten. men satser på at det går over med tiden. var sånn hun er på kvelden og dagen før også. så jeg ser fremgang. er 5 uker nå. har begynt å sove en tre timers økt i vogna si på dagen. blirr kjempe flink :-) og det er digg da går vi en lang tuir og så får jeg litt tid for meg selv etterpå når hunstår ute og sover ferdig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå