Gjest Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Jeg er så kylling når det kommer til å lage middag med kjøtt. Vet ikke hvorfor, men er nok fordi jeg ikke er vant til å måtte koke kjøtt : ) Hvor lenge bruker dere å la det koke sånn ca ? Nå koker jeg grønnsaker også blander jeg det sammen med litt kjøpemiddag med kjøtt. Men må nok hoppe i det og begynne å lage med kjøtt også. Hehe...er det mulig *bliroppgittovermegselv*
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg har kun prøvd kyllingfillet til minstemann. Det var visst ikke noe godt... Eldstejenta likte det derimot veldig godt da hun var baby. Deler i biter og koker sammen med grønnsaksbiter i ca 15min. Har i litt rapsolje og litt tørket persille når jeg blander med stavmixer'n. Du kan gjøre det på samme måte med f.eks svinefillet, flatbiff, lammefillet... Favoritten her er skinke/nudler fra Hipp. Og så bankers-midda'n fra Nestle: Grønnsaker med kalkun. Hjemmelaget grønnsaksmos er godt så lenge kålrabien holder seg langt vekk!
Elisa79 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Jeg har laget middag til lillesnuppa fra hun var ca 6 mnd (nå er hun 9,5). Jeg har brukt både kjøtt og fisk: - kylling - kalkun - lam - svin - torsk - ørret Blander stort sett med potet, gulrot, blomkål og brokkoli. Hvor lenge kjøttet skal koke vil jo variere litt. Er du usikker så del det i to underveis, så ser du fort om det fremdeles er rødt/rått. Lykke til!
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Takk for svar dere. Da skal jeg hoppe i det : )
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Hei Har laget middag til min gutt siden han var seks måneder - blir snart åtte. Har egentlig ikke brukt så mye forskjellig kjøtt fordi han er veldig gald i fisk. Torsk og sei har det gått i her. Dessuten har jeg blandet noen porsjoner med kalkunpølser. Det liker han også. Av grønnsaker bruker jeg i hovedsak gulrot og potet, men kålrot og brokkoli har også falt i smak Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Da skal jeg også prøve å blande i litt kjøtt i grønnsaksmosen. har ikke tenkt på at jeg kan koke det sammen med grønnsakene, det var lurt. Jeg bruker også nepe sammen med gulrot, det syns han er kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå