Gå til innhold

Avent Isis brystpumpe og Dr.Brown flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har 2 uker igjen til termin og bør vel ut og kjøpe meg en brystpumpe. Tror det må bli en manuell pumpe, men det står mellom merkene Avent Isis og Dr. Brown. Noen som har erfaring og kan gi meg råd?

Har forstått det slik at Dr.Brown sine flasker skal være bra for å unngå at minsten får luft i magen. Passer disse flaskene på avent sin brystpumpe?

Må vel ha en sterilisator også? Noen anbefalinger?

Hvor lenge skal man forresten bruke den?

Noen som vet?

Er førstegangsmamma så dette er helt nytt for meg, derfor setter jeg stor pris på om noen kan svare meg her :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet har avent og dr brown helt ulik størrelse på flaskene. Dvs. at Avent sine ting (inkludert pumpen) er mye videre i toppen.

Du kan altså ikke skru dem om hverandre, og smokkene passer heller ikke til hverandre.

Investerte i en Medela elektrisk pumpe selv og har vært veldig fornøyd. Her er diameteren den samme som dr. Brown.

Hvis du tror det blir mye flasker kan det være kjekt med en sterilisator til mikrobølgeovnen, men dersom det bare blir litt innimellom går det helt bra å bare koke flasker osv. i en kjele. Brukte Avent sin mikro-sterilisator til førstemann (tok 6 uker å få etablert ammingen, så det ble mye pumping/flasker og styr), men med andremann har jeg ikke trengt den.

Skrevet

som manuell pumpe liker jeg best Avent sin av de du vil velge mellom,

Dr. Brown sin knakk

men, gå for en medela swing om du tror det blir mye pumping,

koster mer,

men akk så mye bedre

medela og Dr. Brown passer sammen

medela har og en manuell,

ikke prøvd den jeg,

men den er sikkert bra

da kan du svitsje mellom flasker og smokker hvertfall

avent passer ikke sammen med noe annet

steriliserer tingene i kokende kjele,

og oppvaskmaskin-

koker smokker i kjele, vasker flaskene i maskin

kokte alt i starten

Skrevet

Jeg lånte en medela elektrisk brystpumpe. Men det er jo ikke sikkert du trenger brystpumpe, så jeg ville ventet med å kjøpe det. Du kan jo informere pappan om hva du vil ha dersom du trenger det, så kan han løpe og kjøpe:)

Jeg bruker Dr. Brown flasker og vil absolutt anbefale de!!! Avent og Dr. Brown går ikke om hverandre.... Har lest og hørt om en del barn som ikke vil ta avent... Den delen av smokken som babyen suger på er så smal, tenker at det er mer lik sugeteknikk med standard smokker og ikke wideneck. Dr. Brown har wideneck også, men vet ikke om disse passer på avent.

Jeg anbefaler altså Dr. brown flasker pga luft i magen og å kjøpe en medela brystpumpe. De har manuelle og elektriske.

Jeg kjører bare flaskene i oppvaskmaskinen.... Trenger ikke koke hver gang:) Bare smokkene synes jeg er greit å ta litt ekstra innimellom. Du kan koke de i mikroen i et glass vann:)

Skrevet

Som allerede nevt; Det er ikke sikkert du trenger pumpe, og av den grunn bør du kanskje vente med innkjøpet. Hvis du som meg får brystbetennelse (og såre knopper) og må pumpe ofte, så vil jeg anbefale deg å kjøpe en elektrisk pumpe. Jeg kjøpte først en manuell en, men måtte ut å kjøpe ny etter to dager. Da kjøpte jeg en Avent elektrisk. Var fornøyd nok med den, men angret for at jeg ikke kjøpte en som pumpet på begge brystene samtidig. Det hadde spart meg for utrolig mye tid.

Når det gjelder sterilisering/koking så anbefaler jeg koking av hvertfall smokke-delene hele den perioden det gis melk på flaskene. Dette for å få løst opp eventuelle melkerester i smokken. Jeg har en Avent-sterilisator (elektrisk) og er veldig fornøyd med den. Kjøpte denne fordi jeg måtte sterilisere pumpe-deler i stor stil, og denne sparte oss for utrolig mye dilling/rot med koking i kjele

Skrevet

Hei på deg.

Jeg ville kjøpt så lite som mulig til å begynne med, siden det foreløpig er ganske umulig å vite hva du vil trenge.

Kanskje trenger du bare et par flasker, kanskje mange. Kanskje liker ikke babyen den sorten flasker like godt som den sorten osv.

Jeg har klart meg godt uten sterilisator, koker dem heller en gang i blant. For å slippe å koke ofte, har jeg heller flere flasker.

Når det gjelder pumpe, vil jeg absolutt anbefale en elektrisk. Det er bare et par hundre i forskjell på elektrisk og manuell, og det kan jo fort bli litt pumping (når feks andre skal passe babyen mens du gjør ditt, eller for å øke produksjonen). Har en venninne som kjøpte manuell, hun må nå kjøpe en elektrisk uansett, siden hun ikke får til å bruke den manuelle. Elektriske pumper setter man bare på og trykker play liksom;-)

Lykke til med fødselen og alt du har i vente!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...