Love2bemom Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Var hos JM i dag, og ho kunne fortelle at hodet har festa sæ!! Det va ganske tidlig til førstegangsfødende og det var godt festa. Er i uke 32... Så da slepp æ bekymre mæ for evt setefødsel...har nok angst som det er!*hehe*
Mille-k Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Veldig greit i forhold til evnt vannavgang og.
Love2bemom Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Mille-k : ka tenke du på? Er førstegangs, så gjerne opplys mæ)
Love2bemom Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Hmm...kom til å tenke på om du kanskje mente at da treng man ikke legge sæ ned og sånn....??
Abracadabra Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 blander meg inn jeg! :-) hun tenkte sikkert på det at hvis vannet nå går så fungerer hodet som en "propp" så du slipper syndefloden - når hodet har festet seg så pleier vannet å komme piplende ut litt og litt. såvidt jeg har hørt... (er førstegangs jeg også!) ;-)
Love2bemom Skrevet 15. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2006 Ja, oki:) Tenkte kanskje at det kunne være nåkka med detta at man skal legge sæ ned hvis vannet går og hodet ikke er festa. Men da er det sikkert nåkka i det du si også...! Bra hvis man slepp den store vanndammen:)
Abracadabra Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 selvsagt, der har du et poeng også! tenkte ikke påd et, for min lege sa til meg at de hadde gått vekk fra det med å legge seg ned hvis vannet går uten festet hodet...men det kan jo være det hun har ment!
Love2bemom Skrevet 15. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2006 Hmm...det var rart...for JM sa til oss på savngerskapskurs at hvis vannet gikk og hodet ikke var festa burde man legge sæ ned og få ambulanse. Men at dette da var veldig sjelden... Æ personlig velge å lytte til JM i sånne sammenhenga,siden dem er spesialista. Derfor går æ tel JM på kontroll. Men når det kommer så masse forskjellige svar blir man jo tøven:)
Abracadabra Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 ja man kan jo begynne å lure av og til, hehe! mange motstridende beskjeder å få. jeg tenker at hvis vannet går så ringer jeg føden uansett, og hvis de sier jeg skal legge meg ned så gjør jeg det. har en venninne som hadde fått beskjed om at hodet var festet, og travet rundt på fødestuen i påvente av fødsel...så gikk hun på do og oppdaget at der var navlestrengen på vei ut! så der ble det haste-KS, skikkelig drama der i gården... og da hadde de trodd hodet hadde vært festet i ukevis. så man vet vel aldri... leste også her inne for noen uker siden om en som hadde fått beskjed om at ungen lå i seteleie, og rett etterpå var det en som undersøkte henne og sa at der var alt velstand og hodet var festet seg og alt. skummelt! men det var vel sikkert en under utdannelse?? nei fy meg nå forteller jeg skrekkhistorier jeg også! får jo høre alt mulig som gravid, det er jo som om folk føler seg tvunget til å fortelle fæle historier når de ser min store mage...men heldigvis er jeg blitt immun mot alt slikt. beklager!!!!
2nj♥ Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Ja, det er faktisk litt varierende praksis fra sykehus til sykehus akkurat på det punktet. Noen sier man skal legge seg ned og ringe ambulanse, mens andre sier man kan komme seg til føden på egenhånd. -Altså om vannet går og hodet ikke er festet.
to tette og ei badehette:o) Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Min jordmor sa også at man har gått bort fra at man skal legge seg ned hvis vannet går og hodet ikke er festet. Dette skulle man bare gjøre hvis barnet lå i tverrleie. Hodet er ikke festet her, og jeg fikk bare beskjed om å dra inn til føden hvis det var vannavgang. Er i uke 36+0
Maisie Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Kan hodet feste seg så tidlig som i uke 32? Blir ungen liggende sånn da fram til fødselen, eller kan den snu seg? Kjenner du selv at hodet er festet, og i så fall hvordan? Er selv i uke 32 nå, og skal til jordmor i morgen, lurer på om hun kan kjenne det da. Har av og til merket noen stikninger "der nede", er det et tegn på at babyen holder på å feste seg? Tror i alle fall han ligger med hodet med, merker hikking nede ved lysken, og mere spark oppe ved navlen. Noen som vet?
Abracadabra Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 hei molly! jeg har lest her inne på BiM at hodet KAN feste seg så tidlig, men at det da ikke er helt uvanlig at det løsner igjen siden hodet fremdeles er lite. ;-) lykke til hos jm i morgen da!
Maisie Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Takk! Ja, det var det jeg hadde trodd. Jeg håper det ikke blir setefødsel på meg, moren min hadde det med sin første, synes det høres guffent ut. Men siden lillegutt antakelig ligger med hodet ned nå, så kanskje han lar være å snu seg så mye fram til fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå