Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 er det normalt eller er han veldig treg???Virker som barna deres her inne snur seg rundt ved 3 mnd og nesten kryper når de er 5 mnd jo.....
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Min er 4 mnd og er ikke tegn til no snuing enda nei Men jeg er veldig glad fore det jeg, vil at han skal være baby så lenge som mulig Det kommer når det kommer.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Jeg var på fysiogrupper på helsestasjonen for 4 mndinger og ingen av de snudde seg enda. Tror du kan ta det veldig med ro.
Nå kommer lillebror:) Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Snuppa mi snudde seg på søndag. Da var hun 4 1/2 måned. Tror ikke dette er spesielt tidlig eller sent, jeg... Er veldig individuelt. Lar du han ligge mye på magen i våken tilstand? Dette er jo veldig bra trening, da... Styrker magemusklene og ryggmusklene. Vet du hva du bør gjøre? Et lite tips, bare. Snur han seg til siden? Når han gjør, det, trekker du lett i det øverste beinet - slik at han havner på magen. Snuppa mi ble sint når jeg gjorde det, for hun fikk ikke meg seg den underste armen. Derfor sørget jeg for at armen var bøyd FØR jeg trakk lett i beinet. Da havnet hun på magen, og løftet selv armen slik at hun havnet i mageleie. Etter det har hun snudd selv og er kjempestolt av seg selv:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Over 7 mnd og snur seg ikke enda lillejenta her i huset.. Begynner å lure om jeg burde ta kontakt med HS... Har ikke time der før i Januar nå..
Nå kommer lillebror:) Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 skal stå "fikk ikke med seg", ikke meg seg... Si ifra hvordan det går, da! Det er IKKE noe stress! Nå som hun snur seg, er det vanskelig å f.eks. gå i dusjen, osv - hun kommer seg nemlig ikke tilbake til ryggen igjen... Og da blir hun sint når hun ligger på magen hjelpeløs... Søt, da
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Har hørt om babyer som ikke snur seg før de krabber. Sikkert ikke helt vanlig da men...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Legger han ofte på magen men vil ikke ligge så veldig lenge av gangen før han blir sinna.Har prøvd tipset ditt med å hjelpe ham rundt. Skal ikke mye hjelp til før han ruller rundt, så virker egentlig som om han er sterk nok. Men han kommer liksom ikke på det av seg selv.....
Tibra Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Inne på babyverden sine sider står det under 5 mnd at rulling fra rygg til mage er den neste store ferdigheten som skal læres, og at de øver på dette ved 5 mnd. Så din baby er nok helt normal!! Min rulla 2 ganger en uke før han var 5 mnd og siden har han ikke gjort det mere (er 5 og en halv nå)...ikke så veldig interessert med andre ord og heller ikke noe glad i å ligge på mage ennå...sikkert en sammenheng der)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå