Gå til innhold

Farler ved bruk av boblebad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke boblebad, mener å ha hørt noen si at man ikke skal gjøre det når man er høygravid.

Jeg har termin 30 desember

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj, ble feil i overskrifte, farer skulle det selvfølgelig stå!! Men håper noen kan hjelpe meg! Skal reise å besøke svigerfar, og de har et stort boblebad jeg har lyst å bruke, men vet ikke om jeg kan

Skrevet

Jeg har ikke brukt boblebad hele graviditeten. Det ene er at man kan bli overopphetet, og fostervannet kan bli for varmt. Dysene kan inneholde bakterier som ikke er bra når man er gravid, spesielt om det er et utendørsbad der vannet ikke blir tappet ut og karet blir rengjort for hver gang. Boblene kan også gi mye vibrasjon og man tåler mindre av slikt når man er gravid. Blodtrykket kan for eksempel endre seg raskt og man kan risikere å besvime.

Men er det godt rengjort er det nok ingen problem å bruke dette om du er forsiktig at vannet ikke for varmt, ikke bobler for hardt og lenge.

Skrevet

Jeg har ikke brukt boblebad i siste halvdel av svangerskapet fordi det stod her inne et sted at det ikke var ambefalt. Dette var på grunn av at blodtrykket kunne endre seg så fort at det ikke var bra og en kunne besvime. Jeg har derimot bada i badekaret uten å ha på boblene og synes det er like greit. Dessuten tenkte jeg persolig at den lille kunne bli stressa av det vodlsomme vibreringen og den høye lyden som det er når boblene er på...

Skrevet

Foreldrene mine har et boblebadekar som jeg har brukt gjennom hele graviditeten. Har vel og merke renset det først med sånn antibakteriegreier, og har ikke hatt boblene på (liker ikke boblene=)). Men det er utrolig godt å ligge i det varme vannet, hjelper på på bl.a. vond rygg.=)

Skrevet

Jeg bader i vanlig badekar stort sett hver dag. Er avhengig. Men bruker ike særlig varmt vann (rundt 30 grader), føler meg som en varmeovn for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...