Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Tenker hvis man ikke bruker pose, har man da laken eller et teppe babyen kan ligge på nederst?
tullla Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Ja, da må du ha et laken på madrassen i bunn.. Nå på vinteren burde du vel også ha et skinn eller ullteppe i bunn kanskje...
2 gullgutter!! Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Hvis man får baby vinters tid bør man vel enten ha lammeskinnspose eller en annen type pose(voksipose, sovepose..) Det er vel også en fordel med lammeskinn i som kan ligge nederst, i tilegg til madrassen i vognen.. Lammeskinnet er også fint å bruke i senga til babyen..
Gjest Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Anbefaler også og klippe til et "liggeunderlag" (sånne som en har med på tur, vettu) til isolasjon nederst i bagen. Husk kulda kommer fra bakken og opp også...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Tusen takk for svar:) Har pose som jeg har tenkt å bruke nå vinteren men tenkte sånn mot våren. Men er det madrass i alle vogner, eller er dette noe man må kjøpe? bruker man vanlig lakenstørrelse(samme som seng)?
hønsemor Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 De har laken som passer i vogn. De som man bruker i senga er vel litt store. Jeg brukte lammeskinn oppå madrassen til min to årige sønn. Han hadde dette også om våren og utover sommeren. Luner bra og skal regulere temperaturen bra også når det er varmt.
selfangerkjerringa Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 De aller fleste vogner har vel madrasser i så vidt jeg vet... ang. lakenstr så blir et sprinkelseng-laken litt stort. Blant annet på princess har de vognlaken (stretch) som koster 39,- pr stk tror jeg det var. ps: jeg skjønner ikke helt poenget med sitteunderlag hvis en har både madrass og pose (f.eks lammeskinn eller voksi) oppi bagen...
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 burde man ha lammeskinn under voksiposen? eller trenger man ikke mer enn voksiposen oppi der?
selfangerkjerringa Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 trodde ærlig talt det ble litt smør på flesk å ha både lammeskinn OG voksipose...
Gjest Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 De sitteunderlagene isolerer veldig bra mot kulden... Så blir ikke babyen kald fra undersiden liksom. Har brukt d til begge mine.
♥kinemor19og lille oliver Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 det mente jeg også, noen sa jeg burde det men jeg syntes det hørtes litt varmt ut.. så måtte bare spørre..
Gjest Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Brukte slike underlag, og voksipose jeg... Kanskje man kan bruke lammeskinn og pose istedet? De små sover jo så godt når de har d varmt og godt
MM med spire Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 jeg har kombi vogn, og så lenge jeg bruker bagen i blir det kun voksipose...kansje vanlig sitteunderlag under... Når jeg tar ut bagen skal jeg bruke lammeskinnet...
Solsikkemor Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 lurt med sitteunderlag i vognen det isolerer mot kulde, det gjør derimot ikke lammeskinn eller voksiposen.. det tat jo ikke mye plass med sitteunderlaget billig er det også.. legger man det under madrassen synes det heller ikke..
Gjest Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Det er noe som heter for varmt også da...alt med måte tenker jeg. Husk at hvis barna blir for varme, begynner de å svette for så å bli kalde og det er da de blir syke....
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Vel - jeg bor ikke i sibir akkurat, så for vår del holder det lenge med madrass og pose. Det er vinden som gjør det kaldt, og den kommer ovenfra og fra sidene, og blir stoppet ganske effektivt under bagen.
hønsemor Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 Jeg tror ikke vi skal undervurdere kulden om vinteren. Voksipose er en veldig god pose, men jeg ville ikke brukt bare den ned mot madrassen. Jeg hadde madrass og lammeskinn til min eldste og så voksiposen. De små søte sover jo kanskje lenge ute når de først sover. En kan jo tenke seg selv viss en skal ligge på en tynn tynn madrass med voksi oppå i to timer i minusgrader. Jeg vet ikke jeg. Enhver får bestemme selv, men jeg syntes tipset om liggeunderlag var veldig bra. Det skal jeg jammen prøve i tilleg til madrass, lammeskinn og voksi. Det kan jo ikke bli for varmt for den lille. Både voksi og lammeskinn er jo temperaturregulerende.
selfangerkjerringa Skrevet 16. november 2006 #18 Skrevet 16. november 2006 som jeg skrev lenger oppe: jeg bor ikke i sibir, her er det sjelden kaldere enn 1 eller 2 minus, det er VINDEN som gjør det kaldt her. Siden bagen i vogna har både bunn og madrass, og jeg skal ha voksipose og i tillegg ha klær på ungen, så blir det nok ikke noe stort problem.
rødhette* Skrevet 16. november 2006 #19 Skrevet 16. november 2006 Nå er dette min første, så jeg har ingen erfaring selv med det ene eller det andre. Men jeg sier meg enig med deg, ka-ping. Jeg tror da det holder med vognen som den er, med madrassen som hører til, klær på ungen og vognposen, jeg. Man sjekker jo hvordan ungen har det også, og skulle det bli veldig kaldt skaffer jeg heller evt. et sitteunderlag ved behov. Vi må ikke bli helt hysteriske her heller...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #20 Skrevet 16. november 2006 Vognen min kom med "liggeunderlag", altså sånn sort isoleringssak i, fra butikkens side. Oppå der ligger den tynne vognmadrassen, og så skal jeg ha "sovepose" (ikke dun eller voksi).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå