Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 jenta mi på 7 uker sover ganske bra om natta nå. som i natt sovnet hun 00.30 så litt mat (pupp) 08.30 å hun sover enda 11.30 jeg får jo såve masse da for hun sover til 10-11 hver dag, men hun er nesten våken hele dagen til 12 om natta.. er dette vanlig da? synes hun sover så lite, men hun er glad og fornøyd hele dagen. får litt dålig samvittighet når jeg sover til 11 da..
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Vi har aldri hatt leggetid, dette har lillemor regulert selv. I starten fulgte hun oss, dvs at hun sovnet i 12 tida (+/-). Det holdt hun på med til hun var ca 3 mnd, og da begynte hun selv å justere leggetiden sin selv. Litt og litt tidligere, veldig gradvis. Nå er hun 8 mnd og legger seg som regel mellom 8 og 9. Begynner å gni seg i øynene rundt 8, tar på pysj og skifter bleie, får kveldsflaske på fanget og masse kos, og så legger vi henne rett før hun sovner. Det har vi gjort hele veien, og da sovner hun av seg selv i sengen i løpet av to minutter. Så og si aldri hyl og skrik. Vi har ikke innført det at hun legges i 8-9-tida, det har bare blitt sånn )
Suprise! Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Her begynte lillemor på 2 mnd for ca 2 uker siden å legge seg kl 20.00. Dette har hun regulert selv.Hun er stup trøtt da! Da sover hun til rundt 3-4 får mat og sover til ca 8:) Igår la hun seg kl 20.30 og våknet ikke for mat før 06:) Har latt henne regulere tiden selv hele veien:)
LB83 Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 okei.. det er jo ganske greit at hun legger seg når vi legger oss da, får pappan være mer sammen med henne siden han ikke kommer hjem før 5 =) men dagene går jo så fort, jeg blir jo i senga til 11 om dagene. hehe. litt deilig å da, blir vel fort forandret så det er vel bare å nyte det. takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Vi begynte med leggerutiner da lillegutt var 3 uker eller noe. Bader han kl 19, pludrer og koser litt med han på stellebordet,gir mat og legger han en gang mellom 1930 og 20. Da sover han rundt til ca kl 07 hvis vi er heldige, eller så våkner han for mat en gang mellom 01.30 og 03, og sover så til 07. Syns det funker kjempefint. Syns det er greit å stå opp litt tidlig, og heller ta meg en hvil i løpet av dagen, og syns det er veldig verdifullt å få litt kveld alene, etter at lillegutt har lagt seg. De sier jo at de vanene man gir barna nå, vil følge dem når de blir eldre, og når babyer begynner å nærme seg året, kan de være ganske slitsomme å ha oppe så sent på kvelden-krever masse oppmerksomhet! Så jeg er glad vi får han i seng såpass tidlig, og heller står opp sammen med pappaen før han drar på jobb.. (min gutt er 8, snart 9 uker nå)
krølle... Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Håkon er også 7 uker. Tror han er et murmeldyr. Han legger seg en gang mellom 22 og 23. Sover til ca halv 5, får litt pupp og sover til ca halv 9, pupp igjen og sover til 12. Våken 1-2 timer og sover 2-3 timer. Sånn går ettermiddagen og kvelden... Håper han snart blir litt mer våken på dagen, for det er nesten kjedelig når han sover så mye...
Raffna Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Tassen la seg samtidig som oss de første 8 ukene, dvs. ca. kl. 23. Merket etter hvert at han ble trøtt og grinete før kl.23, så da justerte vi hans leggetid til først kl. 22, så 21, og nå (8 mnd) legger han seg kl. 19, det har han gjort i sikkert 4 måneder nå. Sover til ca. 07 neste morgen. Han sover ikke så mye på dagtid, men noen dupper blir det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 tassen her har alltid sovna for natten i 18tida.. den første uken rakk jeg ikke ta på han pysj før han sovna.. hihi
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Gutten min har regulert dette selv. Begynte med at han la seg samtidig som meg,så ble han gradvis trøtt tidligere på kveldene,før han rundt 4mnd la seg mellom 19 og 19.30...det gjør han enda Sover da hele natten til 7-7.30 om morgenen.
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 lillegutt her er 5mnd, han begynte vell og sovne alltid rundt 18.30-19.00 fra han var 2mnd så da begynte jg og legge han i sengen og har gjordt det siden, nattstell,mat,sang og i seng. Men han våkner fremdeles hver 2-3 time hele natten gjennom, da er det litt mat så sovner han igjen med en gang, HAr beg med grøt nå så håper det snart blir mer søvn og få
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå