Gå til innhold

Åååå, litt "dosnakk" igjen: les den som gidder..

Anbefalte innlegg

Får altså rett og slett ikke gått på do..... Jeg spiser grovtbrød og vanlig mat, men det har bare stoppet helt opp...Akkurat som ikke magen er oppblåst nok fra før om dagen!!!!! Hva kan jeg gjøre?? Hvis jeg prøver hardere nå - er jeg redd jeg trykker ut barnet.... (føles i allefall sånn)

;(((

Fortsetter under...

Huff du må ikkje trykke!! Drikker du kaffe? Det har funket for meg hele graviditeten.Et krus på morran, Og innen en halv time er det bare å rusle på do.. Men har du prøvd Lactulose eller Duplac (ikkje sikker på k ors det skrives)Men det får du kjøpt på apotek. Kan brukes forebyggende.Lykke til!!

Uff!!

Kanskje du ikke skal spise mer grovbrød og fiber og sånn?? Kutt ut brødmat helt. Jo grovere brød, jo lenger tid trenger tarmene dine på å bryte det ned og jo lenger tid brukes det på å lage bæsj.

:-))

Ikke spis oster, ikke drikk vanlig (eller sjoko!) melk, spis kun syrna produkter.

- og kanskje du skal gå på apoteket og få noe greier som hjelper.

Spis frisk frukt i MENGDER noen dager (epler, druer, appelsiner, kiwi o.l., inneholder fruktsyrer som virker litt irriterende på tarmveggene og gjør at det går fortere) Drikk MASSE vann, minst en halvliter til hver kaffekopp. Kaffe virker jo som kjent vanndrivende, og nå som fordøyelsen går tregere trekker kroppen mer vann fra avføringen, og den blir hard. Hvis du da ikke drikker nok vann. Ta 2 spiseskjeer linfrø sammen med en halvliter vann et par dager, da blir det også bra. Men alfa og omega, og konklusjonen: spis frisk frukt med høyt syrenivå og drikk så mye vann du orker!!

Annonse

Jeg har flere ganger i uka spist ei skål Biola yoghurt med sånn Spesial K kelloggs til frokost. Tenker at det er det som har hjulpet magen min! Er det ikke noe som heter Lunelax på apoteket? Pulver som skal røres ut i vann.

Ellers er det jo bra med bevegelse, men det er jo avhengig av at man klarer å gå en tur da, uten kynnere og bekkenløsning og alt annet rart man "pådrar" seg som gravid...

Håper du finner noe som hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...