sjokoBolla Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Hei Jeg bare lurte på det du sa om kort tungebånd. Lille tulla mi klarte heller ikke ta puppen, og vi prøvde og prøvde...og jeg endte opp med stafylkokker og 3 brystbetennelser, 6 penicilinkurer og masse vondt. Har gitt mme siden hun var 1 mnd...pumpa det jeg kunne før vi begynte med mme for fullt. Men hun lager altså noen rare smattelyder når hun drikker av flaska, og får en del luft i magen, og gulper masse. De på barsel sa at det var noe med tunga, at den lå litt bakover, og derfor var det litt problemer med ammingen. Kan det være tungebåndet altså? Rart de ikke sa eller gjorde noe der heller......
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Det høres slik ut ja. Du kan gå til fastlegen din, så kutter han det. Ingen bedøvelse er nødvendig. Synes også det er veldig rart at de ikke gjorde noe med det på barsel, så opptatt som de er av at vi må amme Har hun en kløft i tunga? PÅ spissen? Da er det definitivt kort tyngebånd. MIn gutt kunne ikke få tunga ut av munnen halveis en gang... Huff, det hørtes ikke greit ut med alle de brystbetennelsene osv... Utrolig godt gjort å holde ut så lenge!
sjokoBolla Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Ja det var en veldig tung periode. Men gikk mye bedre når jeg endelig innså at jeg ikke var noen fæl mamma selv om jeg ikke gav mm. Fikk tabletter for å stoppe melka, og vips fikk både meg og lillegull det myyyye bedre sammen Men uffda, det hørtes veldig vondt ut å kutte det da. Hvordan gjøres det? og blir det ikke et åpent sår der de har kutta? Trenger det lenge på å gro? Hmm...har ikke sett noe kløft.....hun sover nå, så vanskelig å sjekke
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Du ser det spesielt når hun skriker. Men det er ikke spesielt vondt nei, er bare en liten hudfold uten nerver i. Blør litt med en gang og kan hende hun skriker, kommer an på hvor gammel hun er. Min gutt sutret litt i 10 minutter så var det over Gror med en gang. Tok noen dager før han ble vandt med den nye tunga, så han smattet litt til. Men etter det gikk det så fint som bare det. Ikke luftsmerter en gang etter det. Men vi gikk over til Dr.Brown flaskene også, så det var sikkert med på å minske på luftinntaket. Hvis dette er et problem råder jeg dere til å ta henne med til legen så han kan få sjakket det iallefall. Så kan dere ta det derfra. Kjenner ei dame som måtte kutte tungebåndet da hun var 10 år, da var det vondt! Så sikkert like lurt å bare få det unnagjort.
sjokoBolla Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Hun er 5 mnd. Uff ja da skal jeg få sjekket nå når vi skal på 5mndkontrollen, og se hva de sier. Begynte å grue meg litt nå, og ble samtidig litt irritert over at ingen har sagt noe om dette til meg før kanskje jeg kunne ha ammet som bare det jeg nå. Hmf. Jaja, tusen takk for svar iallefall. Hva skulle man gjort uten DiB
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Ja tenk om vi hadde fått fiksa dette før! Da hadde sikkert vi også vært lykkelig ammende mødre Lært mye fra DiB sidene ja Må bare filtrere vekk de teite innleggene, he he...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Min førstefødte har også utrolig kort tungebånd. Men det var absolutt ikke noe problem å amme han.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå