hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 26. november 2006 #26 Skrevet 26. november 2006 God kveld! Vips er det allerede søndag kveld.... hva skjedde; hvor ble det av helgen? den forsvant jo så fort... jeg og samboern sov litt lenge i dag, ble litt sent i natt etter bowling og spill med familie av samboern. Vips var klokka fire før vi kom oss hjem. Litt trøtt i dag når klokka ringte åtte for å ta tempen.... hehe... Kake er så klart veldig viktig når det er bursdag.Hva slags kake skal du bake da? Jeg skulle nesten ønske det var bursdag til noen her nå, for jeg er så ivrig på å prøve de nye kake-tingene jeg kjøpte på slik kake-partyr for noen uker siden. Fikk det i går, så nå må jeg bare bake en kake snart.... For da skal det pyntes ja! hehe... kjøpte slik kakesprøyte med forskjellige tuter, og kakestrøssel som selvsagt er hjerteformet. hehe... fortsatt bare "litt" hjertefrik!! Jeg bruker å merke at EL nærmer seg, for da får jeg litt murringer i korsryggen og stikking i eggstokkene. Og de stikkingene i eggstokkene har blitt verre siden jeg begynte på pergo, da føler jeg at det popper ut egg hele tiden... hehe... Jeg tar tempen og bruker jo også el-tester, og det stemmer mot de smertene jeg har noen dager før. Utfra babyverden.no så har jeg el på fredag, men tidligere har ikke det stemt for da har el kommet et par dager senere. Så nå ser jeg mer utfra Fertilityfriend.com tidligere sykluser, og den viser onsdag. så jeg vet ikke helt jeg... Men det finner jeg jo ut med testene og tempingen håper jeg. Ikke lett når syklusen ikke er stabile lengre. Har dere fortalt til venner og familie at dere prøver å få barn? jeg har fortalt det til min søster og ei venninne, begge de to har maset på meg i mange år. Ellers har vi også sagt det til søstra til samboern. Ha en fortsatt herlig søndag!
Gjest Skrevet 27. november 2006 #27 Skrevet 27. november 2006 Ja, vips så er helga over gitt... Har gått utrolig fort! Sikkert fordi fredagen gikk bort på jobb, lørdag vasket og ryddet jeg litt hjemme + at vi var oh feiret bursdagen til "svigerbror", og igår var det jobb og direkte til svigers på middag etterpå. Puh... Så nå har jeg endelig tid til å bimme litt igjen Er ikke like hekta på bim som de første periodene jeg var inne her, men er jo litt gøy å holde seg oppdatert på hvordan det går med "kjente" her inne. Tror jeg også tar hele baby-lagingen med større ro nå. Her tidligere var det jo spennende og se om det ble resultat, men nå tar jeg det som det kommer. Det som skjer, det skjer... Men håper jo så klart da Skla jo ikke nekte for det Kake ja... Hadde tenkt å lage en kjempegod sjokoladekake (sånn med ekte sjokolade både i selve kaka og i fyllet...snadder), men får se om jeg finner igjen oppskriften etter at vi flyttet. Og kanskje mekke sammen en snickerskake også. Han liker egentlig ikke det, men jeg syns det er godt Og veldig lett å lage! Jeg har allerede begynt å kjenne "mens-murringer" nå. Pleier alltid å ha litt av det rundt EL. Men håper som sagt at det ikke blir like ille som sist. Da hadde jeg jo vondt i 3 uker i strekk!!! Så får vi se da om det blir noe EL denne uka, og om svømmerene har retningssans og faktisk finner fram dit de skal!!! Hehe... "Juhu boys! Her er jeg!!!", hilsen Egget!!!
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 27. november 2006 #28 Skrevet 27. november 2006 Og vips er det mandag ja.... og jeg er rimelig sliten etter en lang dag på jobben. Vi har hatt dugnad fra klokka to til syv, for pakke ned arkivet og rydde og kaste. Pokker så mye rot de har samlet der i de fem årene firmaet har vært der. Sjefen vil så klart ikke kaste noen ting, så det går jo såååå treigt! gruer meg litt til selve flyttingen også, sjefen og kontordama som organiserer skjønner jo ingenting. De skal liksom leie små biler og har nesten ikke kjøpt inn noen esker. Nå har vi allerede brukt over 50 esker, og da er vi ikke ferdig med kontorplassene engang. ikke vanskelig å skjønne at man trenger mange esker da! men det er visst bare jeg som er realist der... hehe... Høres godt ut med sjokoladekake da, da blir nok mannen din glad! Jeg har endelig lært med å lage sjokoladekake, det var jo på tide når jeg baker så mye annet. Min spesialitet er en saftig eplekake, en oppskrift jeg har fått av farmor. Har du funnet noe kult å kjøpe til mannen din i bursdagsgave da? Jeg venter venter og venter på EL jeg da... har ikke hatt noen symptomer på det ennå, og ikke rukket å teste ennå. Får vel somle meg til det i morgen. Men for sikkerhetskyld får jeg vel lure samboern i seng.... ;o)) Vet du hva? i dag stupte jeg inn på kontoret til fuglemyra et par min før de stengte. jeg kom hjem litt sent etter dugnadet og måtte kjøre litt rundt for å finne parkeringsplass og da kom jeg plutselig på at de hadde opp mellom kl syv og åtte. Så tasset innom der og spurte om jeg fikk noen plass snart. Jeg hadde jo sendt et par mailen, men neimen om jeg fikk noe svar. Men på kontoret ble jeg møtt av to hyggelig personer som raskt ville sjekke opp og se på lista. Jeg har visst to foran meg i køen, så jeg må nok vente litt lenger. Borettslaget er visst delt i flere området, og i mitt område er det visst ikke så mye omsetning av leiligheten, fikk jeg forklart. Så jeg får nok smøre meg med tålmodighet og håpe at noen flytter snart! hehe... hadde jo vært digg å få en plass før vinteren virkelig setter inn..... Det er noe dritt å grave frem bilen hver uke. Mye venting for tiden gitt; venting på EL, venting på parkeringsplass, venting på jul.... ;o)) Men nå tror jeg at samboern skal lures i seng! ;o) Ha en fortsatt flott kveld!
Gjest Skrevet 28. november 2006 #29 Skrevet 28. november 2006 Hepp, hepp... Fikk du lurt gubben til køys i går?? Ble ikke noe kos på oss igår siden jeg kom så seint hjem fra jobb. MEN det har jeg tenkt å gjøre noe med i kveld Hehe... Etter Bonderomatikk skal det bli masse romantikk her i Fuglemyra... Apropos FUGLEmyr... Siden vi bor så strategisk til (at området heter Fuglemyra og har det fuglerike området nede ved Østensjøvannet like ved) så syns jeg faktisk at storken glatt skulle kunne finne veien hit til oss denne måneden!!! Får sette opp en lapp på takket; HER BOR VI!!! slik at storken umulig kan fly forbi denne gangen Hehe... Har litt sånn stikninger i magen fortiden, så håper jo at det er eggløsning på gang da til tross for at jeg ikke har merket noe EL-slim foreløpig... Så utrolig kjedelig at du må vente så lenge på parkeringsplass da! Du får bråke litt ekstra i blokka slik at kanskje de med parkeringsplass finner ut at det er best å flytte Hehe... Blir spennende å se Bonderomantikk i kveld da Hehe... Har allerede fått litt utenom inside information jeg Eller noe i den dur... Nemlig to av frierne som er observert sammen Hehe... kan fortelle i morgen Ah...nå må jeg stikke og hente meg litt pepsi max Fikk så lyst på... Vi snakkes!
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 28. november 2006 #30 Skrevet 28. november 2006 God kveld! Neimen om jeg klarte å få liv i samboern, han sovnet nemlig halv ni på kvelden på sofaen og der ble han. Prøvde så godt jeg kunne å vekke han, men han var kaputt. Ikke så rart siden han ikke hadde sovet noe forrige natt da egentlig. Men i dag er det ny muligheter!!! ;o)) Men jeg har ikke fått noe utslag på el-tester ennå heller, men jeg tror nok el kommer om et par dager for jeg begynner å bli gretten og det murrer litt i korsryggen. Det passer veldig dårlig at pergoen gjør meg gretten og smågal rundt el-tid....for da blir samboern lett sur! hehe.. Fikk ikke sett Bonderomantikk i dag jeg, men har spilt det inn på video. Rakk å se litt på en tv mens vi var på besøk hos svigerfar på pasienthotellet på Ullevål da. Mens folka satt og skravlet sniktittet jeg på tv... hehe... så jeg fikk med meg hvem de valgte, men ikke hva de sa. Så jeg får kose meg med å se det i morgen! Men du; i kveld satt vi altså på ullevål pasienthotell, og på cafeen der var det opptil tre søte små babyer... og jeg bare måtte glo på de søte små. Men samboern syns ikke de var noe særlig søte... og han syns de lukter rart. hehe.... Han er ikke akkurat vant med barn, for å si det sånn. Et stort skilt på taket er nok kjempelurt, for ellers er det ikke lett for storken å finne frem i denne store byen vøttu! hehe... Tror forresten vi må minne storken på at vi vil ha levering, best å sende en purremail tror jeg. ;o) Men fortell fortell om inside-infoen av bonderomantikk a! nå er jeg nyfiken.... ;o) Men nå skal det gjøres et nytt forsøk på å lure samboern i seng!!! ;o))) Ha en fortsatt flott kveld, vips er det onsdag snart også gitt!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #31 Skrevet 29. november 2006 Hei på deg! Ja, nå er landingsplassen til storken merket av og laget et fint rede til han ute på verandaen Så da er det vel snart bare å sette seg ned og vente på om den lander i uke 50 da... (men litt kos fram til den tid skla der jo uansett ikke da hehe) Insiden-infoen er bare at Rune (som ble utstemt av Anne) er blitt observert sammen med Karen (som Terje ville ha med seg på tur ...) Skjønner egentlig ikke at han valgte henne. De passer jo ikke sammen!!! Hva i huleste ser hun i en sånn gammel fyr!!! Nå har jeg vært på Smart-Club og handlet ferdig mesteparten av julegavene Genialt med en sånn butikk som stort sett alt er mulig å finne Hehe... Lenge leve latskapen! Men hater å gå rundt i alle butikker for å finne det jeg skal ha. Har et lite spørsmål... Tror du at bruk av glidekrem gjør at man ikke blir gravid?? Hehe...har nemlig vært litt utålmodig i det siste og da blir det jo ikke så vått (om du skjønner...) og har derfor spedd på med litt ekstra glidemiddel. Har jo hørt at det setter ned svømmeegenskapene til de små rumpetrollene, men håper jo likevel at de skal klare å finne fram da vettu Nå blir det vasking av leilighet! Og litt bimming innimellom...
Gjest Skrevet 29. november 2006 #32 Skrevet 29. november 2006 Guri malla så kjedelig det er å vaske leilighet!!!!!!!! Men nå har jeg bare badet igjen og få ryddet litt på bordet i stua Så ser i alle fall en slutt på det nå...
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 29. november 2006 #33 Skrevet 29. november 2006 Heisann! Oi oi, litt inside-info om bonderomantikk liker vi... hehe... jeg syns han derre Terje gjorde et merkelig valg, hun rare Kjersti passet jo bedre til han. Men men, det er jo mye vi ikke ser på tv. Klipperne gjør sikkert en god jobb med å klippe vekk litt av hvert. Smart club er genialt når man skal ha litt av hvert ja.. hehe.. har selv shoppet der mye, men faktisk ikke vært der på et par år nå. På tide igjen vel, siden det nærmer seg jul. Jeg prøvde å kjøpe julegardiner til kjøkkenet i dag, men neimen om Kid hadde de jeg ville ha. typisk at de allerede var utsolgt for det ene tilbudet som startet på mandag. Jeg har lest at man ikke skal bruke vanlig glidekrem, fordi svømmerne ikke klarer å svømme i det for å nå egget. Så jeg har kjøpt noe som heter Pre-seed som skal være det samme som eggløsningslimet. Men har ikke fått prøvd det ennå. Jeg hadde kjøpt det inn til EL forrige pp og når jeg tok fram den mens vi var i gang, så ville ikke samboern bruke det. Han syns det var turnoff.... særing ass!!! men nå skal det brukes, så slipper vi å bruke tid på mye forspill. ;o) Pre-seed får du kjøpt på babymirakel.no I dag fikk jeg jammen positiv EL-test!!! så nå skal det hekkes og ligge hele natt med svømmerne! kan ikke ta noen sjanser disse dagene gitt... ;o) Åssen går det med dere? merket noe til el? Jammen bra du har laget landingsplass til storken, det får nok jeg gjøre også. Kan jo ikke risikere at han flyr forbi... Han bare MÅ stoppe her hos meg 15.des med gode nyheter! ;o) Ha en fortsatt fin hekkedag! ;o)
Gjest Skrevet 30. november 2006 #34 Skrevet 30. november 2006 Hei igjen! Bare en svipptur innom bim før jeg skal begynne å lage middagen. Må vel rydde litt og bake kake etterpå, så da blir det vel ikke tid til bim Merket fint lite til EL denne gangen syns jeg. Pleier jo vanligvis å ha litt vondt de dagene rundt EL, men denne gangen har det kun vært litt murring og masse kløe(!). Og i går kveld og idag stakk det noe så inn i hampen der inni... Hehe... Kanskje det var egget som gravde seg dypt inn i livmorveggen?? Hahaha... Sikkert! Tror ingenting før jeg ser en positiv graviditetstest! Ang glidemiddel...får se neste periode. Det går jo utmerket bra uten dersom man ikke er så utålmodig Hehe...Er ikke alltid bare bang-bang vettu (selv om det skjer også) Er vanskelig det der å holde på svømmerene. Etter en liten stund bare MÅ jeg på do og tisse Hehe... Kanskje jeg skulle slutte å drikke etter kl 5 på ettermiddagen... Kanskje det hadde hjulpet slik at jeg ikke måtte på do?? Hehe.. Tror ikke det. Vel, vel, da er det på tide å begynne med middagen. Hekk i vei!
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 30. november 2006 #35 Skrevet 30. november 2006 God kveld i Hekkemyra borettslag! i morgen er det den store dagen hvor også mannen din blir "gammel"? vips er han en mann på mellom tredve og førti år..... hehe... den setninger der svir når man har passert tredve. Samboern min likte ikke å blir tredve, så han ble sur så fort jeg nevnte det noen mnd før. Men på selve dagen så var det greit, for da fikk han jo så mange gaver og kake og greier. Lykke til med kakebaking! fant du på noe spennende i gave til mannen din a? Jeg har faktisk hatt litt el-smerter i dag, kjenner det stikker litt i eggstokkene og litt vondt i korsryggen. Men er litt usikker på nå selve El er.... man blir ikke alltid klokere på det selv om man temper og tester gitt! hadde det enda vært så enkelt at det lyste ei lampe i panna vår når el var eller noe sånt. hehe... Kunne jo ha vært en lita lampe noe sted i hvertfall. Jeg har ligget to netter og knipet igjen for å holde på svømmerne jeg nå. har ikke akkurat sovet så godt da men.... jeg sov liksom ikke like avslappet som jeg bruker, og våknet stadig. Hva gjør man ikke for å bli gravid.... hehe... får bare håpe at det hjalp nå da, for nå har jo svømmerne hatt hele natta på seg til å svømme. Pre-seed kan også brukes hvis slimhinnene i livmoren er for tykt eller noe sånt. Mange tar jo slimløsende hostesaft, men pre-seed kan jo brukes i stedet. Da skal svømmeturen bli lettere. Blir nok litt rydding her også i kveld, men først skal det henges opp julegardiner. Det blir kos altså... og så får jeg vel tasse opp på loftet og hente frem julestjernene. Er jo tiden for det nå, siden det er desember allerede i morgen. Du verden som tiden går.... Begynner å få det travelt med alle julegaver jeg gitt, blir jo opptatt en del i desember med jobbflyttingen. Ha en flott rydde- og bakekveld!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #36 Skrevet 30. november 2006 Hehe...Hekkemyra var et bra navn Da er kaka ferdig bakt- gjenstår bare å få på fyllet, men den er litt for varm ennå. Jepp, i morgen er den store 30 års dagen!!! Hehe... har ikke merket noe til 30 års-krisen ennå Men han er vel bare glad for å komme etter...jeg var jo 30 i april Går på "barnerov" Fant en bra bursdagsgave, men kan ikke si det fordi han sitter ved siden av meg nå. Får si det neste gang Skulle jo satt opp adventsstaken også, men problemet er jo at vi ikke har vinduskarmer i leiligheten! Så da blir det nok å sette den på bordet enn så lenge... Skal bli så utrolig godt å jobbe bare til kl 11.30 i morgen! Elsker korte dager En arbeidsdag fra kl 10 til 14 hadde passet meg utmerket Tror jeg skal begynne som gatesanger nede på Karl Johan... Da kan jeg bestemme min egen arbeidsdag. Og vinteren er det jo for kaldt å stå ute og synge, så da blir det kun jobbing et par timer pr dag når det er sommer. Men kan heller ikke jobbe på de varmeste dagene, det blir for slitsomt. Og på våren går det heller ikke for jeg er allergisk mot bjørk Så hva gjenstår da?? Nei, tror jeg passer bedre til å drive dank jeg Hehe... Vel, da er det tid for siste rest av kakepynting
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 1. desember 2006 #37 Skrevet 1. desember 2006 Hei på deg! Endelig fredag.... og fri for meg i hvertfall!! Skal blir digg å slappe av litt hjemme i helgen, har vært litt mye mas på jobben denne uka samtidig som jeg har vært opptatt med å klenge på samboern. Nå har jeg ligget rimelig rolig i tre netter og knipet igjen for at ikke svømmerne skulle stikke av. Mens samboern har ligget ved siden av og spilt backgammon på mobilen sin... Sov neimen ikke godt da! måtte til slutt jage samboern ut så jeg fikk sove, han har snudd døgnet litt i det siste og var ikke trøtt i det hele tatt. Men nå er det endelig helg hvile for meg... vel, nesten da! må jo hekke litt mer..... ;o)) Og i dag er det den store dagen for mannen din, regner med det blir mye feiring i dag? Og kaken smakte vel? Barnerov... hehe... vel, jeg er to år og fem mnd eldre en samboern min! hehe.. var litt kjipt når jeg fylte 32 og han fortsatt bare var 29 år... kjipern! Men nå har jo han også passert tredve, så da er det jo greiere. Men jeg kødder litt med at jeg må bytte han ut, siden jeg sa som nyskilt 30åring at jeg ikke skulle ha en mann som var over 30 år. Men det får vel duge at han er over to år yngre enn meg da... er fornøyd jeg! ;o))) han passer veldig bra til lille barnslige meg. Eksmannen min var tre år eldre og ble plutselig gammel gubbe.... og det ville jeg ikke ha! Så jeg er glad kvitt han gitt... Selv om det var litt rart å bli alene etter at vi hadde vært sammen i 12,5 år, og gift 4,5 år. Det var så klart en nyttig erfaring med rekkehus, gubbe og stasjonsvogn. Men det ble litt for mye karrieremas, og det er jo ikke det hele livet dreier seg om. Så da jeg kuttet ut å bare tenke karriere, kom jo jobbmulighetene bare tassende.... Livet skal nytes, mener jeg! så nå må jeg snart hjem for å kaste meg over samboern igjen... hehe... Jeg fikk pyntet litt i går jeg da, søte trådgardiner på stua og fikk opp både julestjerna og en søt julelampe som min farmor har malt. Har også kjøpt nye julegardiner til kjøkkenet, men det må jeg også pusse vinduene først. og det var litt for mørkt til det i går kveld. Prøver igjen i mårra når det er lyst. Føler jeg har fått litt stemning for at det er jul snart, i morgen har jeg også lyst til å reise på julemarked på Norsk folkemuseum. Det tror jeg kan bli litt kos! Jeg støtter deg på jobben med å drive dank! det har jeg også lyst til nemlig.... hehehe... Så jeg gleder meg til at samboern er ferdig helikopterpilot og begynner å tjene fett! for da kan jeg henge hjemme med barn og sånn vøttu.... "drømme drømme" ;o) Men ellers kjeder jeg meg fort, så litt jobbing må jeg gjøre. Fra midten av april begynner jeg å jobbe 50 % da, og det blir nok litt rart. men da er jeg jo i USA og har sikkert masse å finne på. Sitter fortsatt på jobben jeg... Og driver dank! hehe... men nå må jeg gjøre ferdig noe, og snart tenke på å ta helgen. Ha en superherlig helg! og en fortryllende 30årsfeiring for mannen din!
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #38 Skrevet 2. desember 2006 Ja, endelig helg!!! Jobbet bare halv dag i går siden vi skulle ordne litt forskjellig her hjemme. Bursdagsmiddagen ble suksess; strutsemedaljong! Nam! Og kaka ble veldig god den også Har nettopp spist et lite stykke nå også Og i kveld blir det nytt selskap, med bare venner denne gangen. Så da blir det reinsdyrstek og snickerskake Godt det også Har heldigvis en mann som er UTROLIG flink å lage mat Det passer meg utmerket for jeg er ikke så spesielt glad i å kokkelere. Og bursdagsgaven falt i smak Hadde kjøpt keyboard til han! Så nå er det bare å sette i gang å lære seg å spille Jeg spilte orgel/keyboard da jeg var mindre, men har ikke spilt på årevis så husker svært lite nå. Er vel en gylden mulighet til å friske opp litt nå Hørtes kos ut å pynte til jul! Må se å få opp adventsstaken idag jeg også. Nå skal vi en tur på Tveita-senteret å gjøre unna de siste julegavene. Heldigvis bare 3 stk igjen Godt å være ferdig tidlig. Det er jo helt umulig å dra på shopping i Oslo før jul. Hater kø!!! Sikkert en del kø i dag også siden det er lørdag, men får holde ut det Kos deg på julemarked
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 2. desember 2006 #39 Skrevet 2. desember 2006 Hei og hopp! Nå ble jeg sulten når jeg hørte de rettene dere lager altså! skikkelig misunnelig.... ;o) og min samboer hater å lage mat, så da blir det jeg som surrer litt på kjøkkenet. Og jeg må innrømme at jeg ikke alltid har så god fantasi i matveien gitt! Så kos med feiring hele helgen da! det blir vel full fart med vennefest i dag? Naboen vår rett over gangen hadde 30 årslag i går og ballonger overalt, så der var det full party til langt på natt. men jeg var så trøtt at jeg sovnet i alt bråket. Oi, er du nesten ferdig med julegavene alt? jeg har bare fått unna gavene til to nieser jeg. Litt treig ja.... hehe.. jeg hater også kø og mas før jul, så jeg reiser ikke ut på en lørdag eller søndag for å kjøpe julegaver. jeg tar heller et par kvelder midt i uka, og får unna mye på en gang. Folk er jo helt gale når der nærmer seg jul vøttu! Tidligere bodde jeg i Lillestrøm-området og der reiste jeg en gang på juleshopping på Strømmen storsenter en lørdag, og jammen var det bilkø ut av parkeringshuset og folk begynte å sloss faktisk. en liten bil snek seg foran enn annen, og da ble det slossing. Mannen løp ut og banket i bilen til den andre, og rev opp døra. For en gjeng... og den gale mannen hadde da kone og barn i bilen. Noe så flaut! Nei, jeg holder meg langt unna shoppingsentre på helgene før jul. Tveita senteret er jo en koselig senter, hvor man faktisk finner det meste. jeg var der seinest på torsdag for å kjøpe julegardiner til kjøkkenet på Kid. Og da var det plutselig så voldsomt mye folk der. men det viste seg at Odd Nordstoga skulle spille der.Så da fikk jeg da hørt litt på han også før jeg stakk hjemover. Kan ikke påstå at jeg hører noe særlig på han, men han er da en artig kar. Jeg har tusen ting å gjøre her i dag, så nå må jeg sette igang. Første punkt er å pusse kjøkkenvinduet og få hengt opp de nye julegardinene. Det blir kos det.... hehe... syns det er så kos når jula nærmer seg jeg! Jeg droppa det julemarkedet i dag, men tror kanskje det reiser dit i morgen i stedet. Syns det var greiere å få unna ting her først i dag. Ha en herlig bursdagfeiring i kveld!
Gjest Skrevet 2. desember 2006 #40 Skrevet 2. desember 2006 Ja, ja, da er vi ferdige med julegaveshoppingen for i år!!! JIPPI!!! Utrolig godt å være ferdig! Og er ferdig å bake snickerskaka (vel, fyllet gjenstår da...). Blir vel ikke så mye julepynting ennå her. Har fått opp adventsstaken i vinduet. Må finne fram den til å ha starinlys i også slik at den kan tennes i morgen. Såg forresten at julegrana på Fuglemyra var blitt tent også Ellers så blir vel resten av julepyntinga gjort den 14. des tenker jeg. Gubben drar på ferie sammen med en kamerat neste lørdag og blir borte til 16.des. Og da tenkte jeg å pynte ferdig til han kommer tilbake...og 14.des har jeg jo fri så får vel vaske og pynte litt da I år er første året jeg skal ha eget juletre Hehe...blir bare plast-tre, men det er bedre enn ingenting! Siden vi blir borte selve jula gidder jeg ikke komme tilbake hit med golvet fullt av granbar! Vel, da skal jeg slappe av litt før gjestene kommer. Kan ikke vaære like utslitt som i går...da blir det lite kos i kveld
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 2. desember 2006 #41 Skrevet 2. desember 2006 Nå ble jeg litt inspirert til å bli ferdig med julegavene jeg også! satt nettopp å laget julegaveliste, og så har kjøpt bare to gaver... uff, mange igjen gitt! tantebarna er ikke så vanskelig å kjøpe til syns jeg, finner jo alltid masse stilige klær eller leker. men det er verre med de voksne som aldri ønsker seg noenting, og så har de alt mulig. Nå er det blitt litt julestemning her altså! nye julegardiner på kjøkkenet og julestjernene er oppe. la på en liten rød duk på kjøkkenet også jeg da. syns det er litt kos å pynte en stund før jul, men det er kun de siste årene jeg har gjort det. Før stresset jeg som bare rakkern for å pynte alt lille julaften, det var slitsomt det. Så nå blir det kun juletrepynting som skjer på lille julaften. Må ha et ordentlig tre, siden jeg skal feire julaften her. Det er jo jammen fire år siden jeg har hatt juletre, så nå gleder jeg meg som en unge til å få inn juletre. hehe.... Jepp, julegrana er tent her på Fuglemyra! men det bomma litt med lysene, nederst er det jo ingen lys..... Er det forresten flere julegraner her, eller er det kun i krysset vetlandsveien/oppsaltoppen? ¨ Jeg var forresten på en liten juleshopping på Oppsal senter i dag. en artig lite senter det gitt.. hehe.. måtte en tur på posten, så etterpå tasset jeg litt i butikkene der. fant ingen gaver, men jeg fikk da kjøpt inn gavepapir, merkelapper og julekort. klar for å pakke gaver jeg nå. men må bare kjøpe de først.... hehe... Ha en herlig fest i kveld, håper det blir hæla i taket og tenna i tapetet! ;o)
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #42 Skrevet 3. desember 2006 Jo da, er mange julegraner rundt om på Hekkemyra Koselig det. Men mangler jo litt snø da for å komme i den rette julestemningen Liker ikke så godt snøen, så den kan godt vente til rundt 22.des før den kommer Hehe... I dag har vi skikkelig sløvedag her hjemme. Gubben sitter foran sin data og jeg foran den andre. Har sløvet masse på sofaen idag og sett Ellen Show og Dr.Phil Uff...satt akkurat og studerte turnusen min fram not jul. Sukk... Først 2 nattevakter i uke 50, deretter jobbehelg samme uka og 2 nattevakter igjen uka etter... Og jeg som ikke er spesielt glad i å jobbe natt... Blir nok slitsomt etter den siste natta. Drar nemlig hjem til foreldrene mine den dagen og rekker ikke sove før vi skal dra. Så om jeg er heldig får jeg kanskje sovet litt på flyet. Ellers blir det vel en tiiiidlig kveld på meg den 22. des Ja, ja... Oppsal senter er vel helt greit det, men har nok mer sans for Tveitasenteret Men skal man ikke ha så mye, så får man jo stort sett tak i det man trenger her på Oppsal... Ble det tur på julemarked idag da??
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. desember 2006 #43 Skrevet 3. desember 2006 God ettermiddag i Hekkemyra! Jammen ble det julemarked i dag! dro med meg søstra til samboern og tasset litt rundt på folkemuseumet Der var det mye folk og mange salgsboder. Vi kjøpte oss et glassert eple nesten med en gang vi kom dit, og det måtte vi slite med en stund. hehe... mitt var ikke helt stivt, så når jeg tok en bit satt jo det sukkergreien bom fast i tennene min. Det endte at vi måtte tigge til oss en liten pose og legge det i, for det var jo ikke en sjangs til å få i oss det. Ellers så fant vi søte glassengler som vi skal gi i gave til svigermor, og jeg fikk kjøpt meg søte stoffhjerter..... selvsagt måtte jeg ha noen hjerter! ;o)))) Hadde dere en super feiring i går? da skjønner jeg godt at man blir litt sløv dagen etter og trives best i sofaen.... Vi var hos søstra til samboern og spilte poker i går, så det ble litt seint for oss også. Jeg er den som er minst dreven på poker, men jammen kom jeg på 2.plass (av totalt fem stk) begge rundene vi spilte. jeg er da fornøyd med det, for han som vant begge gangene er helt umulig å slå, det har jeg prøvd før. Uffda, flere som har det travelt med jobb før jul ja? jeg har planer om ta litt fri den siste uka før jul jeg da, for da har det gått i hundre i flere uker vet jeg. De neste to ukene, blir det veldig travelt med jobbflytting, middager, kurs og julefest og to dagers familiejulebord.puh, blir litt sliten bare av å tenke på det.... og julegaver må jeg også kjøpe... Tror jeg må være litt flink denne uka og shoppe litt gaver. men så er det siste uka som svigerfar er på ullevål for stråling, så da har vi lagt planer for å gå ut og spise middag også. og i morgen er det dugnad på jobben igjen.... jammen skjer det noe hele tiden. Åssen går det ellers? merket noe til el og har det kommet noen symptomer? Ha en fortsatt sløv søndag og kos deg masse! ;o))
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #44 Skrevet 3. desember 2006 Sånn, da er i alle fall ting ryddet opp og vasket etter i går Så har jo gjort litt fornuftig idag da Har jo så lite kjøkken (du kjenner vel til det??) så det blir fort rotete dersom ting blir stående. Driver og lager litt middag nå. Nei, har ikke merket noe mer til EL denne gangen. Så får håpe den har vært til tross for manglende symptomer! Hehe.. I natt (ja, greide faktisk å holde på svømmerene 4 timer i natt!!! hehe...) da jeg måtte på do ble jeg akutt kvalm! Holdt nesten på å spy jeg... Men tror neppe det er noe tidlig symptom for det Haha... Enn du da?? Noen symptomer?? Men da er visst middagen ferdig! Stikker noe innom litt senere.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. desember 2006 #45 Skrevet 3. desember 2006 hehe... det blir fort litt rot på et lite kjøkken ja! hehe... men vi har faktisk mye benkplass vi, og det hjelper litt når man har gjester og matservering. jeg har faktisk hatt en del el-smerter denne uka, men de kom ikke før el-dagen og har fortsatt noen dager etter. Utfra temping, så hadde jeg EL på onsdag. Så det blir jo spennende å se hva som skjer.... nå begynner jo liksom jakten på symptomene! hehe... Men i mitt tilfelle blir det litt vanskelig å skille på om evt symptomer skyldes pergo-kuren eller graviditet. så jeg må nok være tålmodig og vente til IKM før jeg tror noen ting..... God middag! og ha en fortsatt herlig søndag!
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #46 Skrevet 3. desember 2006 Du verden så dårlig den var den julekalenderen på tv2 da! Tenkte å kikke litt på den mens jeg spiste, men orket ikke se den ferdig en gang! Makan! Får prøve å se litt på Jul i Tøyengata i stedet. Har du sett noen av disse julekalenderene i år? Ja, det er vel kanskje ikke så lett å finne symptomer dersom man har en del bivirkninger av pergo. Men da blir det jo desto mer spennende den 15.da Hehe... Blir nok ikke noe testing her heller før den tid dersom tanta ikke har kommet. Jobber jo nattevakter og da blir det jo liksom ikke morgenurin når man har vært våken hele natta og drukket masse og vært på do da Hehe... Men har ikke så stor tro på at det kommer til å funke denne gangen heller... Når har du tenkt å teste da? På ikm dagen??
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. desember 2006 #47 Skrevet 3. desember 2006 Jeg kommer nok til å vente med å teste på selv IKM som er fredag 15 des. Skal da på julefest på jobben den kvelden og på familiejulebord dagen etter, så jeg føler jeg må sjekke så jeg ikke drikker alkohol. Lurer fælt på åssen jeg skal klare å unngå at folk skjønner at jeg ikke drikker. Ikke lett å holde seg edru når man jobber i filmbransjen skal jeg si deg.... hehe... alle drikker jo som svamper! mulig jeg får snike inn litt alkoholfri vin og drikke det. Ellers så skal jeg altså på familiejulebord hos min mor dagen etter, og der vil det nok også bli lagt merke til hvis jeg ikke drar fram vin og koser meg. Familien min er jo nesten avhold, foruten meg da. Mora mi drikker litt øl og vin da, men søstra mi holder seg kun til noen få rusbrus. Så det blir garantert lagt merke til hvis jeg kun holder meg til brus. Og da vil det bli mange spørsmål! hehe... Hadde jo vært gøy å ha gode nyheter til familien også, men får jeg full klaff vil jeg nok ikke fortelle noe før på julaften tror jeg. Jammen er det stusselige julekalendere i år! ble skikkelig skuffet jeg.... den på tv2 har jeg bare såvidt sett, kjedelig.... Jul i tøyengata var ikke akkurat morsomt! hadde trodd de kunne klare det litt bedre.... kan jo være mulig at det blir morsommere men. Den som går på nrk var heller ikke så artig! jeg likte blåfjell og månetoppen jeg... det var koselig julekalender det.
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #48 Skrevet 3. desember 2006 Har nettopp sett en dokumentar på tv2 zebra nå om adopsjon av embryo! Så klart er jo dette i USA da... Så kanskje det er det som er tingen? Dra dit og få satt inn et par ferdiglagede?? Så slipper man stresset med å lage dem selv Hehe... Nei, tror ikke det. Er vel best å lage dem selv dersom det går an. Har du noen gang vært gravid slik at du vet om du kan bli det? Aldri prøvd før jeg, så jeg vet jo ikke... Får ta en liten titt på den der Tøyengata da...
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 3. desember 2006 #49 Skrevet 3. desember 2006 Hmmm.. adopsjon av embryo? jøss, kanskje det er tingen hvis man ikke klarer å bli gravid. og siden jeg skal til USA... hehe... Vel, vi skal vel prøve selv så lenge som mulig for å få det til å klaffe. Nope, jeg har aldri vært gravid! Første gang for både meg og samboern og jammen var det mye jeg ikke visste før jeg havnet her på BIM. Lurer på om jeg skulket de timene med undervisning om sex og slikt.....hehe... Jeg har liksom interessert meg for det å få barn før jeg hadde passert tredve, så når min søster gikk gravid så snappet jeg ikke opp noen ting ei heller leste i baby-bøkene hennes. Så jeg føler meg rimelig grønn på dette feltet gitt! Jeg har vært mye hos privat gyn og han sier det gang på gang at alt ser normalt ut og for et år siden lurte han på om jeg hadde snart tenkt å bruke alle disse eggene. hehe... vel, jeg må flytte sammen med samboern først sa jeg. Hadde jo bare vært sammen i et halvt år vi da, så det var litt tidlig å få barn. Men grunnen til at jeg løp mye til gyn var at jeg hadde mye blødningsforstyrrelser mens jeg gikk på minipillen. Etter at jeg slutta med de fikk jeg vite at man lett kan få det av de, og at de som tidligere har hatt cyste på eggstokken ikke skal ta de. heisann liksom, og jeg hadde jo hatt cyste et par ganger før. Noen leger er litt for kjappe til å dele ut litt tilfeldige p-piller kanskje. Og det var samme gyn som raskt delte ut pergokur til meg! men han visste jo at jeg tidligere hadde hatt noen cyster og ville sikkert hjelpe meg kjapt igang. han syns sikkert at det begynte å haste, siden jeg hadde passert 32. For etter disse tre kurene, skulle jeg kommer tilbake for utredning hvis det ikke hadde klaffet. Det virker litt kjapt da, siden mange andre må slite i et par år før hjelp. Var det noe gøy på jul i tøyengata i dag a? jeg og samboer så på charterfeber vi og deretter satte vi på en dvd. Vi så The break up, har du sett den? var jo litt morsom da, og hadde mange poeng.... jeg kjente meg kjapt igjen i hvertfall, når man har en samboer som ikke er like flink til å rydde og være takknemlig for middag. Mannfolk ass.... hehe... Blir gal av å leve sammen med de, men vil heller ikke leve uten dem. jeg merker jeg er blitt litt mildere med årene, i hvertfall etter at jeg ble skilt. Før så glefset jeg så fort det var noe, men nå er det ganske så mye som jeg egentlig gir F i. For man blir jo ikke lykkeligere hvis det er super-ryddig hele tiden eller at mannen løper etter deg og gjør alt for deg. Så jeg er blitt litt rundere i kantene gitt.... litt sprøtt, men så har jeg jo så klart forandret meg en del også. MEN nå skal jeg finne senga... og i samme øyeblikk lure samboern til sengs! ;o))) kan jo ikke ta noen sjangser, kanskje el ikke har kommet ennå vøttu.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #50 Skrevet 4. desember 2006 Såg vel ca 10 min på Jul i Tøyengata igår...var ikke noe gøy det heller. Så da blir det ingen julekalender på meg i år Får bare nøye meg med å åpne lukene i Kindereggkalenderen jeg krevde mannen min skulle kjøpe til meg Hehe... Sa til han at siden han drar til Kanariøyene og blir borte en uke er det på sin plass at jeg får adventskalender med sjokolade Hehe... Er så utrolig lei av å jobbe nå! Hadde trengt litt permisjon nå ja kjenner jeg Hehe... Lurer på om EL kanskje har vært litt senere enn jeg trodde... Hadde jo litt småvondt på onsdag, men ikke noe slim. Nå er det jo kommet masse slim Hehe. Er vel best å kose noen dager til for sikkerhetsskyld tenker jeg. Så får det gå som det går denne gangen også. Har absolutt ingen forhåpninger denne gangen. Går heller ikke å leter etter symptomer. Men tror kanskje at jeg skal EL-teste neste periode dersom det ikke klaffer denne gangen. Mmm..er sulten! Gidder ikke lage så mye middag idag, så blir bare oppvarming av reinsdyrsteiken fra lørdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå