Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Og datteren min er bare litt over 5 mnd. Jeg ringte trygdekontoret nå og spurte åssen det vil bli i forhold til lønning, og da sa hun damen der at jeg ikke vil tjene noe på det uansett. Det jeg tjener inn, trekker de fra... Så da er det uansett ingen sjans for at jeg gidder. Men jeg vil jo være hjemme med datteren min og.. Sjefen min sa det vil jo bare være godt å kommme seg litt bort og ut, og treffe folk osv osv... Men hva skal jeg si til henne?? Når jeg sier det med lønna er jeg sikker på hun sier noe annet for å få meg til å jobbe... Få penger svart e. l. Jeg vil ikke være frekk heller.... Hater det her as...
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg har hørt at hvis du jobber under permisjonen,kan du miste trygda dersom de oppdager det..altså hvis du gjør det i "skjul"..må være en god nok grunn å si til arbeidsgiveren din mener nå jeg..hvis du ikke ønsker å starte opp tidligere da:)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Ingen kan "tvinge" deg til å jobbe når du har permisjon. Hun har jo visst en stund at du ikke er der denne julen, så det er ikke ditt problem. Kanskje datteren din ikke tar flaske.... kanskje ingen vil passe henne når hun er så liten.... eller så kan du bare si det som det er. Jeg har permisjon..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Så teit! La meg gjette: Hun har ikke barn selv, eller?? Jeg hadde sagt det som det var; at jeg vil være hjemme med dattera mi, når hun er så liten og at du har hørt med TK osv. Ingenting å grue seg for å si- de fleste ville jo skjønt deg!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg jobbet litt svart helt på slutten av permisjonen min, og det er ikke og annbefale, var jo kjempe nervøs hele tiden for at noen skulle oppdage det. Hadde også en arb. giver som maste fælt. Til slutt sa jeg det bare til henne at jeg rett og slett ikke tørte og jobbe svart, for jeg ville ikke ha problemer med trygde kontoret, og evt tilbake betale penger. Så bare si til henne at for det første så taper du nærmest penger hvis du arbeider lovligt, og at du ikke tørr og jobbe svart, utrolig surt og evt måtte tilbake betale penger til trygdekontoret da.
Prinsemammaen Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Det hadde jeg ALDRI gått med på!!! Husk at tiden sammen med jenta di får du aldri tilbake!! Men forstår det er vanskelig altså... :-)
Suprise! Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Hei! Har du ikke lyst skal du ihverfal ikke gjøre det.Du har permisjon jo! Syns det er utrolig frekkt av sjefen din å i det hele tatt spørre deg! Har de lite med folk må de skaffe noen andre.Ikke la det gå ut over deg mener jeg. Er ikke lett å "slappe" av når man får et slikt spørsmål. Nei,hadde jeg vært deg hadde jeg sagt blankt nei:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Hadde blitt skikkelig forbannet om sjefen min hadde ringt slik. Jenta di er jo ikke så gammel heller! Kos deg hjemme du. Skal ikke la sjefen din gi deg dårlig sanvittighet heller. Hun burde virkelig skamme seg...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Er ikke noe moro når hun ringer å maser sånn... Så er hun en dame som alltid er litt ekkelt, og "slem"... Får bare ringe å fortelle som det er med TK, og si jeg ikke vil jobbe svart... Dessuten tar det 40 min å reise en vei til jobben..
løva Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Om du ikke har lyst er det jo bare å si det. Om du vil kan dere jo kanskje ordne det slik at du får avspasere når du kommer tilbake for fult?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Jeg glemte å si at jeg faktisk ikke jobber der mer heller... Har fått attest, og slutta helt. Har tilogmed begynt å søke etter andre jobber... Hun spurte meg fordi hun syns jeg er så flink, og "kan" jobben.. Er frisør dette er.. Men hun sier klart ifra at ingen finner ut av at jeg jobber der, og jeg får pengene når permisjonstiden er ferdig....
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Men hun skjønner ikke så mye hun sjefen... Jeg jobber ikke der mer heller..Har fått attest og alt..Skal jobbe tt annet sted etter perimosjonstiden min...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Hei. Barnet vårt er 6 måneder, og jeg har jobbet en måned allerede. Problemet her er at vi ikke kan dele permisjonstiden (vi er 2 mammaer, og det kompliserer ting med trygdeverket), men heller ikke har råd til å miste den (mor må ta permisjon uten lønn...). Løsningen har blitt å ta ut tidskonto, jeg jobber 90% stilling, og sparer resten av permisjonstiden til senere. En mulighet du kan undersøke, men synes ikke du skal la deg presse ut i jobb, minst av alt av en kjip sjef! Det kjennes litt i tidligste laget å være borte hele dagen.... Tidskonto ordningen forsvinner visstnok etter jul, usikker på om det gjelder barn født etter 01.01.2007 eller helt og holdent. Lykke til med valget, men følg magefølelsen din!!!
Har to nydelige jenter Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 Bare si til henne at du ikke vil jobbe, heller være hjemmemed vesla di... Selv jobbet jeg noen dager i sommer for å hjelpe til,men det eneste jeg fikk igjen for det var mindre penger... kjipt! neste gang skal jeg ha permisjon et år, og ikke komme tilbake en dag før... he he
Prinsemammaen Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Om du ikke en gang jobber der lenger, er det jo absolutt INGENTING å lure på! Følg hjertet ditt, det er det eneste riktige! Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Tusen takk for svar alle sammen!! Nå skal jeg straks ringe henne å fortelle henne det.. Gruer meg sinnnsykt, men godt å bli ferdig med det...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #17 Skrevet 16. november 2006 Jeg begynte å jobbe da bæbis var ca 3 mnd. Jeg har inngått avtale om tidskonto, og får 50% av tk og 50% av arb. giver. Jeg har avtalt med sjefen min å jobbe 40%, så jeg får 10% gratis på en måte. Jeg jobber 1 og 1/2 dag på kontoret, og resten hjemmefra. Det beste er at jeg sparer disse timene til jeg er ferdig med permisjon, så når bæbis skal i bhg har jeg redusert arb.tid, slik at han slipper å være der så lange dager. Det skal sies at det er mannen min som har bæbis mens jeg jobber, og til dels svigermor, dette går kun fordi mannen min har fleksibel arb.tid i og med at han er selvstendig næringsdrivende. Jeg synes det har ordnet seg veldig greit og trives med å komme meg ut litt og ser at mannen min og bæbis har stor glede av å være aleine sammen. Om du kan få til noe slikt er det kanskje en tanke å arbeide litt?
Vesle Malins mamma Skrevet 16. november 2006 #18 Skrevet 16. november 2006 Jeg sto i noe av samme dilemma i september, fikk tilbud om ny jobb, men da måtte jeg begynne å jobbe i septemer...permisjonen min går ut november. Snakket med trygdekontoret og fant ut at jeg ville "jobbet gratis" for pengene ble trekt fra. Når jeg er ute i permisjon får jeg betalt for å være hjemme med datteren min, og da ville jeg ikke jobbe og bli trekt, så jeg satt igjen med akkurat det samme...bortsett fra deilige dager med min lille skjønne tullemor. Jeg takket nei til tilbudet fra arbeidsgiveren, og sa de heller kunne ringe tilbake senere om de fremdeles ville ha meg...og det gjorde de Nå begynner jeg i ny jobb i desember og da er tullemor 11 måneder. Er så glad for valget jeg tok, aldri angret ett sekund Ta deg en deilig juleferie med den lille også får du tenke som så at det er koselig de setter pris på arbeidet ditt og at du er flink i det du gjør, men nå er du aller best på å være MAMMA !!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2006 #19 Skrevet 16. november 2006 Tusen takk for et kjempefint svar! Nå har jeg ringt og snakket med henne, og det ordnet seg:o) Jeg sa jeg heller ville være hjemme med jenta mi... Så nå har jeg endelig svart, og den saken er ute av verden.. Får gå hjemme å kose meg med snuppa mi i heele jula, og helt fram til sommeren, da jeg skal begynne å jobbe på ordentlig:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå