Gå til innhold

Angsten for brystkreft - utenom tema

61-modell

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg hadde en nærmeste nabo so,m jeg så døde av spredning fra brystkreft. Og så får en vi kjenner i min manns arbeidsmiljø det samme sist vinter, og hun er ikke ferdig med faktisk både kjemoterapi og strålebehandling.

Jeg har alltid mistenkt p-pillene for å forårsake brystkreft (eller kanskje medvirke til det), og tenkte at jeg ikke trenger noe sånne, så gammel som jeg er, og dessuten er det ikke noen hyppig 3 ganger i uka sex her i huset. Og hormonspiralen har jeg kvittet meg med to ganger, for den gjør meg helt bløt i de slitne løpeknærne og fingrene verker og jeg får skikkelig lekre kviser på haka. Så nå har jeg allerede kommet i den situasjon at jeg må ut og kjøpe enda en grav. trest pga. et stevnemøte vi hadde dag 22 i min (nye) syklus. Det hadde jeg aldri trodd. Kan ikke drive på sånn hver gang jeg er uregelmessig, noe som vel er vanlig når mensen kommer tilbake før ungen er 2 mnd. (litt av en pause for gamlemor) --

Ja, litt teit dette inlegget, kanskje, men jeg går nå her og stuller for meg selv og snakker med veslemor, og hun har ingen synspunkter på akkurat dette her. Jeg får vel ta pillene, det blir vel det enkleste. Hva skal jeg gjøre hvis jeg er gravid etter en gang, og som ammende minst hver tredje time, og i min alder---- det er vel usannsynlig vel, er vel bare mensen som ikke får startet. Hva slags hormon-greie er det som gjør at mensen ikke starter, noen som vet det også?

Vel, trenger bare å snakke med noen jeg, skal jo til frisør i dag, og kan da snakke om skolen og våre store barn og sånt da tenker jeg.

Ha det

Fortsetter under...

Jo, det var en til som døde av brystkreft, en ung dame på noen og tretti, moren til en gutt som gikk det første året (s-åring) sammen med min eldste datter i barnehage. Det var fryktelig, og jeg husker jeg møtte mannen med de to sønnene i matbutikken, og han var så alldeles fryktelig trist tre år etter at hun var blitt borte.

Så jeg har fått en skikkelig hang-up på dette temaet.

Ellers er jeg vel litt syk i hodet mitt, og selv om jeg vet at jeg ikke kan makte det, har jeg et hemmelig urealistisk ønske om å hete Mette Marit, dvs. ha livleger og pleiersker og andre barnevakter og typer som tar klesvasken-- og dermed kunne unne meg enda et barn (men jeg synes selv at snart 46 år kanskje begynner å klinge litt satt på en måte -- det eneste jeg har å skryte av om dagen er klesvasken og magemusklene som jeg har torturert tilbake der de engang satt.).

Bare tøys dette.

Hej då

Hei 61-modell.

De sa på sykehuset at så lenge man ammet skulle man ikke ta p-piller fordi de inneholder østrogen. (som kanskje kan gi brystkreft?) De anbefaler minipiller eller hormonspiral (som kun inneholder progesteron). Jeg har tenkt å begynne med hormonspiralen. Jeg måtte også kvitte meg med den for et par år siden pga blødninger (det var da vi begynte å hoppe av på svingen med påfølgende graviditet, senabort, meg helt desp for å få et nytt barn, ny abort, og så endelig kom denne frøkna her!). Men, det gikk bra med hormonspiral et par år, og jeg tar en ny vurdering når den gir uønskede bivirkninger (som ikke vil inkludere å hoppe av på svingen :-)). Jeg er meget fornøyd nå, og gleder meg til å komme ordentlig i gang med trening igjen. Mannen min er blitt passe kjepphøy og påstår at jeg aldri kommer til å slå ham mer. (Men han innser at 11-åringen slår ham, for det gjør hun jo!) Men vi konkurrerer med stor glede her hos oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...