Rockekilling on board Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har så vondt mellom bena, på den ene siden, akkurat i festet mot låret. Ble du klok på forklaringen??? Vondt å sitte, gå, snu seg og iallefall gå sidelengst. Et helvete å snu seg om natta og løfte på benet. Har ingen andre tegn på bekkenløsning, er det i det hele tatt det det er? Gruer meg vanvittig nå som julestriden begynner på jobb... Noen som har tips om, vet om behandling som kan hjelpe? Sykemeldingsgrunn om det ikke blir bedre? Jeg vralter jo som ei gås allerede...
mamma til 2 skjønne Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Jeg får sånne strålinger på kveldene nedover det ene låret,fra skambenet og nedover,utrolig ubehagelig..Men til forskjell fra deg så har j det bare på kveldene som regel,særlig når j dusjer,så gir lissom benet etter.. Hvis j var deg så hadde j hørt med legen,fysioterapi kan hjelpe hvis det er bekkenløsning,og det blir ikke bedre jo lengere på vei du kommer,så kanskje greit og prøve og forebygge litt nå.. Lykke til ihvertfall,det er ikke noe behagelig og gå med ;0)
Rockekilling on board Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Ja, det er kjedelig.. og det er konstant!! ¨
sissi77 Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 det høres helt ut som meg. symfyse-løsning kaller min fysioterapaut det. får gratis behandling en gang i uken!
Rockekilling on board Skrevet 15. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2006 Ok... jobber du eller?? Går her på jobb i dag og det er helt forferdelig. Har etter i dag fri en uke, så får prøve å komme meg til fysioterapaut kanskje.....
verja Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 Hei! Kjenner igjen symptomene. Legen min diagnostiserte det som bekkenløsning. Er særlig vondt å gå opp trapp og bære litt tungt. Å gli på isen er j***. På meg er det kun i symfysen og stråler ned på innsida av hø. lår. Ei venninne anbefalte behandling hos osteopat. Hadde hjulpet henne mye. Jeg kan bare be deg å lytte til kroppen din, den vet hva den trenger. Ikke jobb og anstreng deg mye på vonde dager. Fysioterapeuten jeg var hos sa at man bør holde seg i aktivitet, gå så normalt som mulig - helst ikke korte skritt, men dersom du får smerter bør du hvile. Gjerne flere x om dagen dersom du har mye vondt. Veldig kjedelig om man skulle bli plaget etter svangerskapet også. Ble først gradert sm, deretter fullt sm. Er mye bedre nå, hadde nok gått for lenge uten å lytte til kroppen, i flg lege og fysio. Lykke til:-)
Rockekilling on board Skrevet 16. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2006 Takk for svar!! Ja ikke sant, det med å gå på isen er helt forferdelig det fikk jeg visst erfare i går Jeg vil jo prøve og jobbe så lenge det går, men nå er det bare så vidt det går, det var et helvete å stå på jobb i går og var jo ikke bedre etter jobb, man skal fungere utenfor jobben og. Jobber i butikk, 9 timer de dagene jeg er der,- og har kun 2 kvadratmeter å bevege meg på bak kassen... og der finnes kun en hard barkrakk i TRE og sitte på. Ikke det mest behagelige.... så det blir å sitte der og vri seg etter varer..... ingen ordentlig gåing i det hele tatt... er alene på jobb og så får jo ikke tatt meg noen gåturer.... Men har iallefall fri en uke nå... får komme meg til fysioterapaut og se hva det blir til. Slik kan jeg iallefall ikke gå nå som julemaset begynner. Jeg sliter jo med rygg og nakke fra før.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå