Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Kan noen fortelle meg om det er farlig å sove på magen? er 19+2 på vei og sliter med å sove hvis jeg ikke får ligge på mage.... lurer på om dette kan skade lille-gutten min??
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 jeg er 21 uker og sover fortsatt på magen...men det som gjør at jeg snur meg er at den lille sparker mer når jeg ligger på magen,så kanskje han ikke liker det? er ikke sikker..pluss at jeg kjenner det mye bedre når jeg ligger på magen å da får jeg ikke sove hehe.. tviler på det er farlig for ungen så lenge det ikke er ubehagelig for deg
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Jeg mener å ha hørt /lest at du kan sove på magen så lenge det er behagelig for deg. Er selv 18+4 og sove ofte på magen, men det blir mindre og mindre behagelig så snart tipper jeg vel over!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #4 Skrevet 15. november 2006 Ikke farlig. Du får vondt lenge før den lille der inne merker noe :-) Den er så godt beskyttet, så du trenger ikke bekymre deg.
Tommage♀♂ Skrevet 15. november 2006 #5 Skrevet 15. november 2006 Jeg begynner på uke 22 i dag, men sover fremdeles på magen. Så lenge det ikke er ubehagelig for meg så fortsetter jeg med det. Da jeg gikk gravid i fjor måtte jeg slutte å ligge på magen rundt uke 13-14, da ble det for ubehagelig.
hilham Skrevet 15. november 2006 #6 Skrevet 15. november 2006 eh....vet ikke helt om jeg bør fortelle dette jeg, men.....jeg begynner på uke 26 i dag og ligger fortsatt på magen.......Fikk beskjed av legen i går om at det kanskje var på tide å ligge litt annerledes.....Men hva gjør jeg da når jeg ikke klarer å sovne i noen andre stillinger enn på magen???? Han begynte bare å le og sa da at prøv å ligg med armen under deg slik at du ikke ligger 100 % på magen..... Nå er det jo slik at svangerskapet mitt har vært helt merkelig hele veien i forhold til når jeg gikk med min første. Med førstemann så klarte jeg ikke å ligge på magen fra uke 9........Merkelig dette der...... Jeg tror man skal kjenne etter hva som er behagelig for en selv jeg....Man merker nok om den lille begynner å protestere ;o) Ha en fin dag jenter ) Klem til dere alle.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Jeg er i uke 22 og har de siste ukene hatt problemer med å ligge på magen. Ligger best den sovestilling så ender gjerne opp i løpet av natten på magen. Men så våkner jeg etter ca. 30 min fordi det gjør vondt. Så prøver å finne en behagelig stilling på siden, gjerne med en pute mellom beina. Lege/jordmor har også sagt at så lenge jeg synes det er behagelig så er det ikke farlig for barnet. En venninne fortalte at hun sov på magen nesten hele svangerskapet så det er vel forskjellig...
2barnsMamma28 Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 jeg sover også på magen, er 21 uker... i dag tidlig kjente jeg boblingen og dyttene fra magen. da snudde jeg meg. men tror ik han tar non skade av at jeg ligger på magen. m det er ik så behagelig som det en gang var lenge. men jeg får ik sove på andre måter. så blir nok noen laaange søvnløse netter på meg etterhvert....
Tvillingmamma Mars07 Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Til vanlig sover også alltid jeg på magen. Nå har jeg blitt for stor til at det er noe behagelig, så nå blir det siden på meg. Når det ble ubehagelig for meg å ligge rett på magen, la jeg meg med det ene beinet litt opp på siden, slik at magen også løftes litt opp.Da fkk jeg sove på magen en stund til.... nå sover jeg ikke godt i det hele tatt, og klør i beina så jeg blir helt gæren om natta!
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Jeg begynner på uke 17 nå og må også ligge på magen - nesten ihvertfall - for å sovne. Gruer meg litt til det ikke går lenger! Men nå har jeg kjøpt med en laaaang pute i Ellos - den er 160*40 cm. Når jeg legger den foran meg ( jeg lener meg liksom litt på den ) -så kan jeg ligge nesten helt på magen. Samtidig får magen litt ekstra plass. Synes den er helt topp Når jeg blir helt "flodhest" kan jeg jo bruke den som støtte i ryggen PS. gleder meg til å bli "flodhest" jeg altså he-he. Kan jo hende jeg skifter mening etterhvert men Klem
2barnsMamma28 Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 hmm, den hørtes fin ut, du bestilte den da eller i katalogen?
~ms_freia~ Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Æ sov iallefall på magen enno...e 17 + 1 på vei...e jo litt ubehageli...men har det på samme måtn som dæ...får ikkje sov på no anna måte:/
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 den er i katalogen ja - bestiller på nettet jeg da.
Stirra ner 32+5 Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 Jeg har sovet på magen til nå, men merker at lille gutten sparker veldig når jeg gjør det. Så da snur jeg meg ;0)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Jeg liker best å ligge på ryggen jeg, men er visst ikke bra så jeg ligger bare på sidene nå, synes det er slitsomt, men..... Det beste er visst at man ligger på venstre side, det er den verste stillingen jeg sover i.Har ikke ligget på den siden på et tiår på grunn av en alvorlig kneskade. Med årene har jeg operert begge knærne så nå er ingen av sidene noe gode å sove på. Men jeg gjør nå så godt jeg kan. Alt for lillepus. Men savner veldig å sove på ryggen. Pute mellom beina hjelper litt, men.... Men det er vel mest hyppig vannlating som likevel er det mest ødeleggende for nattesøvnen min. I uke 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå