marenmor Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Lurer paa noe jeg, jeg er plaget av astma, allergi og eksem, og er avhengig av allergimedesiner hver dag, jeg gaar paa aerius naa, men har hoert at det kan vaere farlig for et evt foster? Luer paa om andre har erfaring med dette og hva dere tar...
Gjest Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Aerius er ett ganske nytt preparat og derfor er det lite klinsik erfaring med med dette og svangerskap. Når jeg skulle bli gravid, gikk jeg over til Polaramin Prolongatum 6 mg (depotprearat), det preparatet er det lang klinisk erfaring med, og oppfattes som trygt å bruke. Men noen reagerer med å bli veldig trøtt av det sammenlignet med nyere preparater som Aerius. To forskjellige typer antihistaminer. Jeg har brukt antihistaminer i en årrekke. Er allergisk mot en haug med ting. Men i dag tar jeg kun en allergitablett når jeg vet at jeg skal utsette meg for noe jeg kan reagere på. Jeg trodde aldri jeg skulle slutte å bruke det fast, men jeg forsøkte på høsten i fjor og det gikk veldig greit. Tar en liten dose med seretide om morgenen, alt som skal til for å holde det hele under kontroll. Det er min erfaring... lykke til...og snakk med legen din )
marenmor Skrevet 15. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2006 Takk for svar, ja har hort om polaramin ja, skal til legen, men han er ikke alltid like villig til aa komme med info, pluss at jeg bor i utlandet, saa det er greit aa vite hva de gjor i "gamlelandet" . Kanskje jeg kan prove uten ogsaa, er liksom litt redd for aa faa en kjemperealsjon, er ogsaa alergisk for "det meste". Takk for svar iallefall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå