Gå til innhold

ca 2 år og 3 mnd mellom barna. Trenger jeg søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får samme aldersforskjell mellom mine, og jeg skal ha søskenvogn. Gutten vår elsker å sitte i vogn, og selv om det er en stund til nr 2 kommer, så tror jeg ikke han forandrer seg med det første. Dessuten blir jeg litt alene med begge to og kommer til å få klaustrofobi hvis jeg ikke kan ta med begge ut. Synes ikke søskenbrett er noen god løsning på lange trilleturer, og det er jo lite sannsynlig at en på 2 år er interessert i å gå veldig langt selv.

Skrevet

Forskjell på unger der ja. Mellom mine to eldste er det 2 år. Trengte aldri søskenvogn, da eldstejenta likte å gå selv. Hadde et søskensete, det holdt i massevis. Men unger er forskjellige. Noen helt opp til 3-4 år vil jo ikke gå selv.

Skrevet

Det varierer jo som de andre over her sier, men ikke bare på om barnet vil sitte i vogn eller ikke. Hvilke behov har dere?

Kommer du til å være mye sammen med begge på dagtid? Skal den eldste i barnehage? Hvem henter og bringer der, med bil, kollektivtrafikk eller til fots?

Her i huset hadde vi ikke klart oss uten, stort sett må vi både levere og hente med begge, og siden vi må gå et lite stykke både til og fra banen hjemme og ved barnehagen så må vi ha søskenvogn for å unngå at det tar hundre år å komme til og fra. Mens vi i helgene ofte bruker to vogner, en sportsvogn til minstemann og en trille til den eldste. Eller han står på søskenbrett.

Vi har hele veien hatt 3 vogner, en til hver og en sammen. Hadde ikke funket så bra for oss uten det. Vi bruker bil ekstremt sjelden så derfor er det sånn det må være for at vi skal komme oss rundt alle sammen, enten vi deler oss eller drar hele hurven:-)

Vi har 20 mnd mellom våre, så de er jo litt tettere. Likevel blir vi nok å trenge søskenvognen helt frem til eldste blir 3, fordi bhg og logistikk rundt den er som det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...