¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 15. november 2006 #1 Skrevet 15. november 2006 Har termin i dag, men her sitter jeg med like stor mage og ingen tegn til at noen fødsel står for dør.. ja, ja, uansett er jo jo maks 2 uker til NOE skjer da. På svangerskapskurset på Ullevål sa de det at hvis ingenting var skjedd 14 dager på overtid blir man satt i gang- det var deres policy. Her er det bare å smøre seg med tålmodighet:)
guttemamman:) Skrevet 15. november 2006 #2 Skrevet 15. november 2006 Håper at ting kommer i gang for deg... Kjedelig å gå 14 dager til... Men godt å vite at det hvertfall ikke blir mere en det:) Sender deg litt fødestøv jeg:o)**************************************blås************************************** Klem og lykke til..
Sunniva- og Majamamma Skrevet 15. november 2006 #3 Skrevet 15. november 2006 Hei på deg, tenkte akkurat på at det var din dag i dag :-) Husk alt kan begynne uten noe som helst forvarsel, det har jeg flere eksempler på. Satt og skravlet med ei venninne en kveld to dager før hennes termin, og tenkte at "her skjer det nok ikke noe på leeenge" - og så fikk jeg sms neste morgen klokka 07 om at jenta hennes var født. Hos henne var magen t.o.m. høyt oppe, hun hadde ikke noe vann i kroppen og ikke et eneste tegn på fødsel. Ikke en murring engang :-) Her er alt såre vel, jeg koser meg enormt mye med lille Maja. Kan ligge og kose med henne i timesvis, og bare nyte den lille varme kroppen... Du kan glede deg, Kab, det finnes ingenting som matcher det å bli mamma! Sunniva har vært mye lei seg og sår, men de siste to dagene har det gått mye bedre. Maja sover bra om natta og om formiddagene - og spiser seg opp mellom 20 og 24. Da sitter jeg foran TV med ammepute og drikke, og bare er matstasjon i timesvis, he he. Er bare oppe en gang mellom 24 og 09 (så langt, kan fort snu), så jeg kan ikke klage, akkurat. Har t.o.m. overskud til å være sosial med venninner og andre nybakte mammaer på formiddagene! Masse lykke til, Kab, hold oss oppdatert, OK? Vil bare si til deg at barseltida ofte kan være veldig tøff, noe jeg ikke var forberedt på sist. Ammingen er ofte svært vond og trøblete i starten, også denne gangen spruter tårene når jeg "kobler henne på" puppen - men det går seg til. Mange engster seg om de har nok melk m.m., og bruker mye energi på å bekymre seg. De fleste babyer sover på dagen og er mye våken/sulten på kveldene/nettene de første ukene - noe som er slitsomt, spesielt for oss mammaer som faktisk MÅ opp hver gang. Husker at jeg var så overrasket da jeg hadde blitt mamma for første gang, fordi jeg følte barselperioden var et slit. Først da Sunniva var ca 3 mnd, begynte jeg virkelig å kose meg stort. Kan godt hende dere er heldige og slipper slike startproblemer, men vil bare si at det er helt normalt å slite litt i starten. Det er dessuten himmelvid forskjell til nummer to, synes alt går kjempelett nå, og merker ikke så kjempestor forskjell i hverdagen, liksom... Nei, dette ble altfor langt, huffameg. Sjekker 3. trimester hver dag for å se om det har skjedd noe med deg, og gleder meg til å lese fødselshistorien din!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 15. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2006 Jeg skal nok få oppdatert om det skulle skje noe.. Gi Maja jenta en god kos og masse dikke-dikking fra meg da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå