Gå til innhold

En flaske mme om kvelden? (samme som septemberklubben)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min lille spiser, spiser og spiser, gulper også mye. Vet han fikk i seg nok tidligere, fordi han hadde gått opp 2 kg på seks uker..

MEN: de siste nettene har han våknet sulten med to timers mellomrom og glefset i seg, uten å gulpe nevneverdig. Lurer på om jeg kan ha lite melk?

Har tre barn fra før, og alle ble fullammet, la godt på seg, og sov gjennom fra (kl 24-06) ved seksukers alder. Det skal nevnes at jeg gikk opp mye mer i svangerskapene. Jeg har lest at de som har noen kilo ekstra å tære på, har bedre melk. Kanskje er det slik?

Er det noen av dere som gir en flaske mme om kvelden? Hva er deres erfaringer? Blir det mer nattesøvn?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De første månedene hadde jeg ikke nok melk til henne om kvelden (går ikke inn på hvorfor her) og måtte ty til mme for at vi skulle få sove i mer enn to timer i strekk om natten. Resultatet ble at hun sov mellom 7 - 9 timer pr natt og enkelte netter sov hun så lenge som 12 timer (men det skjedde ikke så ofte) Jeg gav henne 150 ml mme først (hun drakk det hun ville ha) og så ammet jeg henne i sengen vår før jeg bar henne over til hennes egen seng etter at hun hadde sovnet til puppen (åpnet øynene da jeg løftet henne, men så bare surt på meg da jeg la henne ned i hennes egen seng før hun sov videre)

Jeg slet lenge med meg selv angående det å gi mme, og har et par netter og dager der jeg prøvde å få opp produksjonen uten hell. Etter at problemet med lite melk gav seg etter 3 mnd gikk jeg mer og mer over til å fullamme...og det gjør jeg nå. Hun får kun mme når hun er med far på tur eller på et par timers besøk hos tante eller farmor uten meg.

Skrevet

Bør vel også nevne at nå som jeg fullammer henne så sover hun alt fra 3 - 7 timer i strekk om natten...som oftes 5 timer:-)

Det er godt å ha mme å ty til når ammingen ikke fungerer:-)

Vi fikk det ihvertfall mye bedre med mme

Lykke til

Skrevet

Takk for svar! Skal vurdere dette et par netter til, tenker jeg. Flere med erfaringer?

Skrevet

Hei!

Datteren vår brukte litt lang tid på å ta igjen fødselsvekten, så vi ga mme etter hver amming i en periode. Når vekten stabiliserte seg trappet vi ned, og nå får hun kun en flaske på kvelden (så mye hun orker etter pupp). Hun er 12 uker i dag. Om det strengt tatt er nødvendig mer vet jeg ikke, men hun er i alle fall veldig lett å legge å få til å sove i egen seng og sover 6-7 timer på den, noe som er veldig deilig. I tillegg vet vi at hun til enhver tid er vant til flaske, noe som er greit når jeg er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...