Gå til innhold

September: En flaske med mme om kvelden?


belli72

Anbefalte innlegg

Hei, min lille spiser, spiser og spiser, gulper også mye. Vet han fikk i seg nok tidligere, fordi han hadde gått opp 2 kg på seks uker..

 

MEN: de siste nettene har han våknet sulten med to timers mellomrom og glefset i seg, uten å gulpe nevneverdig. Lurer på om jeg kan ha lite melk?

 

Har tre barn fra før, og alle ble fullammet, la godt på seg, og sov gjennom fra (kl 24-06) ved seksukers alder. Det skal nevnes at jeg gikk opp mye mer i svangerskapene. Jeg har lest at de som har noen kilo ekstra å tære på, har bedre melk. Kanskje er det slik?

 

Er det noen av dere som gir en flaske mme om kvelden? Hva er deres erfaringer? Blir det mer nattesøvn?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Min datter er nå to og en halv måned.

 

Jeg bruker skjold under amming og har nok litt liten produksjon generelt, men spesielt om kvelden.

 

Jeg ammer henne på begge bryst for deretter å gi en flaske mme.

Hun spiser da ca 100 - 150 ml, så hun er tydeligvis sulten.

(Bonusen utenom at hun sover er at jeg har masse mat om morgenen, og hun blir også da skikkelig mett, og kan sove til i 09 - 10 tiden )

 

Hun sover nå fra ca 22:00 til 06:30. (Ammet en til to ganger før hun fikk denne flasken)

 

Jeg hadde prøvd det ut litt hadde jeg vært deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sieke,

 

Jeg ha nå prøvd dette ut siden fredag, med FANTASTISK resultat. I natt sov han over 6 timer i strekk!

 

Til dere andre som kun sover to timer i strekk på natten: Anbefales på det sterkeste!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så flott!

Seks timer sammenhengende søvn er jo en drøm!

 

En uthvilt mamma og en fornøyd baby! Perfekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil bare skyte inn noe her..

Min lille gutt er også veldig glad i mat, og han legger veldig bra på seg. Men så ble han så veldig urolig en periode, bare sutret, og jeg fant ut at han var mye mer sulten. Ble redd for at jeg ikke hadde nok mat da.. Så jeg begynte å legge han til mye oftere et par dager, sånn at det ble veldig slitsomt, men når han ikke får nok, så må man bare øke mengden. det er jo så greit med den melken man lager selv. Jeg tok i tillegg å laget en flaske MME om kvelden, og dette har jeg bare supererfaring med, eneste er at han har litt vanskelig for å gjøre i bleia si.. Men, jeg vil anbefale de som merker at de har lite mat til baby, om å prøve å øke mengden først, før man tyr til for mye MME..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...